Whole30

LilySlim Weight loss tickers

söndag 20 februari 2011

Sammanslagningsfasen dag 16 eller LCHP

Proteindag igen!

Äggröra med knaperstekt bacon fick inleda denna soliga söndag. Lunchen blev yoghurt och galett och till middag blev det stekt nötkött med tzatziki till. Enkelt, mättande och gott.

Några tankar!
Jag har suttit här och läst en massa om den "nya" LCHP. Inget nytt under solen :-)
Jag vill inte utge mig för att kunna något om detta utan allt jag skriver här är mina egna tankar om Dukan.

Som Dr Dukan har skrivit i sin bok så handlar det väldigt mycket om att ge oss överviktare en skjuts med kraftig viktminskning i början för att sedan kunna ta tag i problemen på ett vettigt sätt.
Mycket protein!
Inte så mycket fett!
Inte så mycket kolhydrater! 
Mycket vatten!
Promenader!
Så enkelt har han sammanfattat det och jag tycker att det låter vettigt.

Protein vet vi att man kan få för mycket av så att njurarna blir överbelastade men...man äter inte så mycket efter ett par dagar. 
Fett har man länge diskuterat hur det påverkar våra kärl. 
Kolhydrater får man i sig varannan dag när man väl är inne på sammanslagningsfasen (cruise).
Vatten hjälper njurarna med utrensningen. 
Promenader är bra för alla.

Jag är inte alls någon expert i näringslära eller något sådant men jag är expert på min egen kropp och detta funkar för mig.

Jag tror nog att jag fortsätter med min Dukan-diet! Jag är inte sötsugen, jag orkar lika mycket som innan och framför allt mår jag bra på detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar