Whole30

LilySlim Weight loss tickers

fredag 11 mars 2011

Viktminskningsfasen dag 35

Så var det då fredag och jag hade så många tankar att dela med mig av men så fick jag kärt besök när några barn och barnbarn ramlade in här. Då får faktiskt resten av världen vänta. Att krama dem är energikickar vill jag lova.

Vardagsfrukost med ägg och fil blev det i alla fall och till lunch blev det lite äggröra, kalkonskivor och en galett.
I går köpte jag äpple, kanel och vaniljyoghurt och när jag tillagade dagens galett så var jag tvungen att provsmaka med den nya smaken. Lite rörigt i köket var det när vi helt plötsligt var fler än normalt så jag glömde ha i sötningsmedel men det gjorde ingenting. Det smakade kanongott till teet.

Nåväl, middagen är avslutat nu och det blev kycklingfilé, broccoli och fetaröra. Mätt och belåten tänker jag nu sätta mig i soffan och se en film. Ja, ja, jag vet att det är Let´s dance men när ungarna är här får jag sätta det på inspelning och se det efteråt. Får låta bli att läsa tidningarna i morgon bara :-)

Ha en skön kväll

3 kommentarer:

  1. Tjing tjing ... den dära äpple, kanel & vaniljyoghurten ... är den tillåten för oss ... eller är det den dära vanlig som är typ 2,3% ?

    Älskar iallafall den smakkombinationen :)

    Ha den underbar helg!!

    SvaraRadera
  2. vilet fredagsmys, med barn och barnbarn och allt:O)
    Klart datorn får vänta då!
    ha en fortsatt skön helg.
    Mvh Kin@

    SvaraRadera
  3. Karolina, tur att du sa något. Jag var lite stressad när jag handlade och tittade bara på fetthalten. Bara 2 % lät helt ok men...12% kolhydrater var inte bra. Tur att jag bara åt en sådan galett :-)

    Kin, ja det var riktigt fredagsmys vill jag lova.

    SvaraRadera