Whole30

LilySlim Weight loss tickers

lördag 12 mars 2011

Viktminskningsfasen dag 36

Barn och barnbarn har åkt hem och det är dags att ta tag i allt igen. Jag har i varje fall inte fuskat något även om jag upptäckte att min goda yoghurt innehöll alldeles för många kolhydrater.
Skrutt också, jag som nästan kunde tänka mig att äta den till frukost.

Idag var kära maken tvungen att sticka iväg direkt på morgonen så det blev ingen lång lat frukost men i gengäld gick jag en promenad med dotterns hund direkt på morgon. Det var 20 minuter som jag inte hade räknat med.
Yeah, vad bra det kan vara med besök!

När alla hade åkt åt jag en försenad frukost eller en tidig lunch. Det blev äggröra med några kalkonskivor till. Enkelt att fixa och med ett mellanmål så stod jag mig ända till middagen som idag blev rester från gårdagens kyckling med broccoli i "ostsås". Jag blandade Philadelfia 5% med lite vatten och hällde över broccolin och värmde i ugnen i 10 minuter. Över förvänta gott måste jag säga.

Nu är det bara en timme kvar till finalen av melodifestivalen så nu hinner jag precis surfa runt lite på alla bloggar jag följer plus att jag måste titta in på Dukanforumet också.

Ha en skön lördagskväll och nu hoppas jag att "rätt" låt vinner.

5 kommentarer:

  1. Tyckte du "rätt" låt vann?
    Det tyckte inte jag, men det gör jag nästan aldrig, jag och svenska folket är visst aldrig ense.
    Tack för peppet, jag är supertaggad för Lanzarote, och ska vara smal och snygg då vi åker dit.

    SvaraRadera
  2. Nej, jag tyckte inte rätt låt vann men vem vet...när Eurovision är över kanske vi tycker det.
    Jag hejade på "Oh my god". Härligt positiv låt :-)

    Klart du kommer att vara snyggast på stranden!

    SvaraRadera
  3. Men va bra... Funkade det att gratinera i ugnen så där!? Det är ju superbra i så fall...

    Som sagt fantasin är det ända som sätter gränser..

    Jag tycker Dynasty´s tolkning av this is my life skulle deltagit och vunnit :D:D

    SvaraRadera
  4. frunch heter det då ju! Frukost-lunch! Jag har kommit på det själv ;) Jag ska också äta frunch idag, blev en väldigt lång sovmorgon... :P


    Hehe. Ja, brorsan spelade väldigt mycket när jag bodde hemma och vi såg honom aldrig ^^ Han var ner och åt middag och sen försvann han lika fort igen..

    Det jag menade med mitt inlägg om att man kan spela fast man har ett förhållande, är att det blir ju som en annan sak när både sambon och en själv spelar, och man spelar samtidigt :P

    Jag är inte beroende, det är mer ett tidsfördriv, ganska intressant spel men inget jag skulle betala för. Tänkte bara vara snäll och låta sambon spela upp sin trial period, och då kan jag ju lika gärna spela själv :)

    SvaraRadera
  5. Maria. ja, det fungerade jättebra. Det blev väl inte något frasigt osttäcke men det vill vi ju inte ha :-)

    likkan. Frunch är bra! Jag har också funderat på att spela ibland om inte annat för att då träffar man man och söner :-)
    Jag trodde inte att du var beroende...tror att det krävs en hel del spelande innan det händer. Klart du ska passa på att spela!!!

    Ha en skön söndag allihop.

    SvaraRadera