Whole30

LilySlim Weight loss tickers

söndag 20 mars 2011

Viktminskningsfasen dag 43

Har varit på 6-årskalas idag och ätit hemmagjord tårta som var jättegod!!! Men jag var smart och grundade med Carl bröd. Allt för att inte gå loss på bullfaten.

Ok då, jag tog även en bulle och en bit rulltårta men jag tog bara en av varje. Detta kommer jag att få betala för i morgon på vågen :-(
Maken kommer väl att få kanonbra resultat och jag måste snart börja betala för mina synder.

Dessutom ska vi ha våffeldag på föreningen i morgon. Förra året gjorde jag lite över hundra våfflor! Hur ska jag kunna stå emot...jag kanske kan göra någon galett och smyga med :-)

Åt en långsam frukost med maken i morse innan jag gav mig iväg på kalas.
Stannade till och köpte presenten till min älskade busunge och råkade hitta en sjal som jag absolut behövde. Jag har läst att det är obligatoriskt att äga väldigt många sjalar om man är över 50 ;-)

Maten idag blev alltså
Frukost - Äggröra och bacon
Lunch - en bit Carls bröd, en bit tårta, en bulle, en bit rulltårta.
Middag - en kycklingfilé och tzatziki.

Självklart har jag stått 30 minuter på min Wii-bräda också.
Men jösses vilken träningsvärk jag har!!!
Tänk att en stund framför Tv:n kan kännas så mycket.

Mitt bildbevis...Observera att jag försöker ta lite från olika vinklar eftersom det nästan alltid står 30 minuter.

3 kommentarer:

  1. Tyvärr, så visar sig inte sådana här träningsdagar på vågen - än...
    Jag har stått stilla i vokt och mått, sedan den 10 mars...*surar*
    Men det är bara att bryta ihop och komma igen:O)

    Jag äter ordentligt, innan jag ska på sådana kalas, då b lir jag inte sugen att ta något...
    Och för den delen har jag "fördelen" att vara allergisk mot vetemjöl, så det är ett lätt val...

    SvaraRadera
  2. Då får jag skynda mig att handla sjalar snart, för jag är 50.
    Vad du kämpar framför TV'n, jag rör knappt en fena.
    Nu ligger jag i sängen igen, orkar inte sitta uppe fast det går en bra film.

    SvaraRadera
  3. kin-tyvärr är det väl så att det tar ett tag innan man märker träningen på andra ställen än midjan och vaderna ;-) Jag ska ägna mig en stund åt att bryta ihop nu innan jag somnar...något hekto kanske försvinner i ren förskäckelse.

    Amonazon-Ja, skynda dig...minst en sjal i varje färg,plus några blommiga, några randiga och några med spets på :-)

    SvaraRadera