Whole30

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 24 mars 2011

Viktminskningsfasen dag 47

Alla talar om stormen som håller på och här hos oss är det helt lugnt just nu. Det blåste i går men idag har det varit strålande sol och en liten lätt bris bland trädgrenarna.
Ja, vad jag har gjort idag är väl ganska lätt att se, eller?

Titta till höger då...alla Dukansidorna som jag skrivit och lagt ut!

Frukost blev idag Carls bröd med ägg på. Det är så gott så jag skulle kunna leva på det. Inte så lämpligt kanske men det är härligt med en macka till teet på morgonen.
Till lunch hade jag tänkt göra Amonazons falska krabba men jag hade ju ätit upp det kokta ägget till lunch och jag hade lite ont om tid just då så det blev istället lite minikeso och kalkonskivor. Gick väl lika bra men jag hade ställt in mig på den falska krabban. Sparar den till en annan dag.
Till middag hade jag gjort i ordning grytbitar som fått stå och puttra hela dagen och till det åt jag tzatziki.

Min Wii-bräda har jag också använt. Hittills har det blivit 30 minuter i dag men kvällen är inte slut ännu :-)
Inget bildbevis idag för då måste jag hämta kameran och koppla upp den, ladda över bilden och så lägga upp den. Jag måste lära mig hur man skickar bilder direkt till bloggen. Jag har insett att det finns så mycket man kan göra och det enda jag lärt mig hittills är att skriva ett inlägg, lägga till bild och så idag då, lägga till sidor. I den här takten har jag lärt mig allt jag behöver veta lagom till pensionen ;-)


Nu önskar jag alla er som ska väga er i morgon ett stort Lycka till!
Vi andra får vänta på vår dag.

2 kommentarer:

  1. Åh jag önskar att det inte var sån storm här!
    Jättekul att du skrivit ner allt det där om Dukan, måste ju vara jättebra för nykomlingar att se!
    Haha ja macka med ägg och kaviar har jag alltid älskat, dock lite trött på mackor nu ^^ åt ett par imorse för att äta upp hamburgerköttet innan det blir dåligt...

    Krabban är jättegod! :P Jag åt det till middag med keso idag :p

    Ooh justja jag ska ju väga mig imorgon... men då tant röd kom idag så anar jag att jag kommer att ha gått upp ett par hekto imorgon... :S

    SvaraRadera
  2. Inte kul att väga sig om man känner på sig att det är "fel" dag men å andra sidan då kan man skylla ev plus på annat än maten ;-)
    Ska nog prova krabban i morgon tror jag.
    Lycka till med vägningen...jag kikar in och ser hur det gått för dig.

    SvaraRadera