Whole30

LilySlim Weight loss tickers

lördag 26 mars 2011

Viktminskningsfasen dag 49

Ja, då var det lördagskväll och jag har slitit hela dagen.

Garderoben städad och min byrå är urröjd.
Sedan har jag tvättat och strukit tvätten.
Försökt rensa datorn från en massa gamla grejer som inte behövs längre.
Röjt ur skafferiet som nu bara innehåller sådant som jag måste ha hemma.

Jag har tråkigt när min älskling är borta!!!
Men jag är ganska säker på att han har väldigt roligt så det
jämnar väl ut sig :-)

Men det är bara idag.
Imorgon ska jag på 3-års kalas. Nästa barnbarn i skaran fyller år och han har nog bakat tårta tillsammans med sin pappa och den kommer jag inte att kunna tacka nej till. Tänker smyga med en galett men en liten bit tårta måste jag ta.

Maten har i varje fall inte varit några problem.
Blev väckt av yngste sonen i morse kl 06.30. Han vill ha frukost och så vill han se Dexter. Vår nya favoritserie :-)
Sonen är inte så liten att han behöver hjälp men när ungdomarna spelar online-spel hela nätterna igenom så har de ingen känsla för vad klockan är.
Vi började dagen som vilken annan helgmorgon som helst. Äggröra och knaperstekt bacon och eftersom jag har märkt att jag glömmer att äta grönsaker så blev det stekta champinjoner och en halv stekt tomat också.
Full English breakfast!!!
Lunchen blev grytbitar och lite tzatziki och i kväll har jag ätit keso med en galett och några kalkonskivor.

Denna veckan har jag också berättat för kompisar på hemorten att jag bloggar. Det har varit lite motigt och jag har nog dragit mig lite för det. Det är en sak att misslyckas när man är helt anonym men när ens omgivning vet att man håller en speciell diet så blir det ofta lite svårt när man har gått upp vikten igen.
Men nu!!! med Dukan så känns det nästan omöjligt att misslyckas.

Ha en skön lördagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar