Whole30

LilySlim Weight loss tickers

tisdag 17 maj 2011

Viktminskningsfasen dag 101

Har haft en bra dag.
Vaknade och kände mig ganska förkyld så jag ringde kompisen och ställde in morgonens promenad i skogen. Det var nog bra för det har blåst och regnat ganska mycket här och jag känner att en tur på crosstrainern var vettigare.
Det är inte klokt vad mycket bättre det går på den nu för tiden. Yngste sonen och jag kör 23 minuter långa pass. Han är en stark yngling och kommer runt 9 km på den tiden. Själv har jag ökat från 3.4 km till 5.7 km på samma tid och det är jag himla nöjd med. Det är nog en av de bästa investeringarna vi har gjort. Tänk vad mycket mer jag orkar nu jämfört med när jag startade hela den här cirkusen. Hemma hos oss handlar många samtal nuförtiden om nyttan och glädjen av motion och bra kost. Innan jul handlade det mest om att vi inte orkade och om vi skulle ha pizza eller MacDonald till middag. Tiderna förändras!!!

Jag har skött mig exemplariskt idag.
Till frukost åt jag såklart ägg och galett. Lunchen var rester av grytbitarna med tzatziki och till middag åt jag lax, ägg och keso. Dessutom har jag hunnit med lite keso till mellanmål. Jag har druckit allt jag ska och känner mig glad och nöjd. Lite sug är det kvar efter förra veckan men det går bättre än väntat med maten även om huvudet fortfarande bankar.

Massor med kramar till alla :-)

4 kommentarer:

  1. Nya tider, goda tider!
    sv: Får hoppas jag spred lite glädje.
    Rumpan min behöver stärkas, men i morgon blir det andra skor, blåsorna på tån måste få läka.

    SvaraRadera
  2. Visst är det nya tider! Våren är nästan på väg att gå över i sommar och då blir allt så mycket lättare, även jag ;-)

    SvaraRadera
  3. Sv: Hehe ja det fattade jag, tack tack ;)

    Smart att hoppa promenaden tror jag, man vill ju inte bli sjuk!

    SvaraRadera
  4. Sv: Haha, vi kommenterade varandras blogg samtidigt! Kul.
    Tack tack, ja det känns jätteskönt. Jag sitter ju på SAS kundsupport, och självklart fick jag en massa svåra grejer idag första dagen :P Men man kommer väl in i det :P

    SvaraRadera