Whole30

LilySlim Weight loss tickers

fredag 20 maj 2011

Viktminskningsfasen dag 104

I dag har jag tagit mig en ordentlig funderare på varför jag trillar dit på alla frestelser och jag tror att jag är något på spåret.

Jag har nämligen märkt att jag är dålig på att sköta grönsaksdagarna. Proteindagarna är inga problem och jag kan ha många sådana på raken utan en enda grönsaksdag emellan. Jag tror inte att det är smart. Det är nog därför kroppen i bland bara skriker efter något mer så nu ska jag försöka ta tag i det. Jag ska göra menyer för hela veckan och så ska jag lägga in några "säkra kort" för dagar som inte fungerar.

Började dagen med ägg och galett. Så funderade jag på att gå och duscha men jag kände att jag ville göra något innan så jag ringde kompisen och vi tog en promenad i skogen. Vi utgick ifrån att vi skulle gå en av de kortare banorna men vi gick och snackade och plötsligt hade vi tappat bort vår stig och hade istället gått uppför en riktigt lång och seg backe.
Fin utsikt var det :-)

Vi hittade så småningom tillbaka till den utstakade vägen och efter lite fler avstickare så hamnade vi till slut rätt. Då hade vi gått 3.78 km på lite mer än en timme. Det kanske inte verkar så långt men med tanke på att vägen var uppför...uppför...uppför...lite nedför...uppför igen och så blev det lite plant och så var det uppför igen och till slut var det mycket nerför...så var det bra jobbat av två damer i sina bästa år. Rumpan och baksidan av låren kommer nog att kännas av i morgon ;-)
Tack kompis för att du orkade gå med mig!

Så var jag då hemma igen och kände mig lite sugen på något så det blev miniyoggi och lite kalkonskivor. Sen var det dags att ta en välförtjänt, och välbehövlig, dusch. När jag äntligen var fräsch igen så åt jag lite kycklingfilé med kesella blandad med lite curry. Det var en lyckad kombo.

Till middag åt jag nötfärsbiffar men för att nu kunna komma igång ordentligt med min nya rutin åt jag blomkålsmos till och det kändes helt rätt. Nu ikväll tänker jag ta lite mer av yoggin för den var riktigt läskande.

Så jag måste säga att min dag blev en riktigt bra Dukandag och imorgon ska jag försöka fortsätta med detta.

Kram till alla som känner att frestelserna blir för stora ibland och en klapp på axeln till alla som lyckas övervinna dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar