Whole30

LilySlim Weight loss tickers

söndag 29 maj 2011

Viktminskningsfasen dag 113

Det har varit en riktigt regnig dag idag men det var i alla fall uppehåll tillräckligt länge så att maken hann klippa gräset. Efter allt regnande den senaste tiden så behövdes det :-)

Idag har jag varit en duktig Dukanelev.

Det är fortfarande helg så det blev ägg och bacon till frukost. Efter det så fick jag en massa tid över så jag gick ner i ett av förråden och plockade igenom alla gardiner. Så mycket jag har samlat på mig :-)
Jag måste nog göra mig av med en del men barnen får komma hit och titta igenom det innan det går vidare. Passade på att köra en maskin när jag ändå var där nere och jag hann till och med att stryka upp det som hade samlats under veckan. Inget dåligt dagsverke!

Det blev lite fel i tiden idag så åt vi en väldigt sen lunch av resterna från igår, nötfärsbiffar och stekt vitkål. Det blev nog lite över till makens lunchlåda också. Efter det orkade jag inte äta någon middag men jag får väl ta lite yoghurt och några kalkonskivor nu istället.

Har haft lite tankar på att motionen blir lite kort stund när jag använder crosstrainern så idag bestämde jag mig för att gå 30 minuter och jag kom hela 6.4 km på den tiden. I julas höll jag på att "avlida" efter 800 meter och nu klarar jag alltså att gå 6400 steg på den. Måste nog ge mig själv en klapp på axeln ;-D

Nu är det dags att sätta sig i soffan en stund innan det är dags att krypa i säng.

Kramar till alla mammor och en liten extra kram till min egen mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar