Whole30

LilySlim Weight loss tickers

fredag 6 maj 2011

Viktminskningsfasen dag 90

Så var det då fredag igen. Dagen har varit lite halvslö. Fick inte gjort något vettigt idag alls...ja om man inte räknar bädda, diska, tvätta, laga mat, se ett avsnitt "Breaking bad", och kört sonen lite hit och dit. När maken kom hem åkte vi och veckohandlade. Det är skönt att ha honom med, det går så mycket fortare när en packar upp och en packar ner :-)

Frukosten var en helt vanlig vardagsfrukost, alltså ägg och galett. Till lunchen åt jag upp det sista av grytbitarna och till det blev det lite tzatziki. Så när yngste sonen och hans lankompis bad om taco till kvällen tyckte jag det var ok. Jag kan ju äta en hel del av det tänkte jag. Det var alltför salt och inte speciellt smakfullt :-( Nästa gång ska jag göra egen kryddning så får de andra salta som de vill. Jag tog alltså köttfärs, lite tomat, 3% feta, lite ost och lite tacosås. Det kommer nog att visa sig både på händerna och på vågen. Inget som jag rekommenderar när man går enligt Dukan. Egentligen var det bara kryddningen, osten och såsen som var utanför dieten så det kändes inte så farligt men heller inte så gott. Fusk lägger jag på annat.

I morgon ska föreningen ha vårmöte så jag antar att det blir någon form av mat och kaka. Jag får försöka plocka ut det bästa ur det.

Nu ska jag försöka hinna dricka massor med vatten innan jag går och lägger mig.

Kvällens kramar går till alla som känner att det är dags att ta itu med vikten nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar