Whole30

LilySlim Weight loss tickers

tisdag 3 maj 2011

Zumba

Lustigt hur det är här i livet egentligen.
För ett tag sedan skrev jag att jag skulle återkomma med en "utvärdering" av mitt nya Zumba till Wii och den senaste veckan har jag provat det och känt mig för och idag fick jag en fråga om det.
Här är mitt svar :-)

Jag har ingen aning om  hur träningsvideon är för jag har bara sett på reklamen men det ser jobbigt och roligt ut. Till Wii-spelet är det ganska annorlunda men annorlunda betyder inte sämre...bara annorlunda.
Själva bilderna är lite "neoniga" men det är ju tekniken som gör dem så det är som det är.
Som träning tycker jag det är kul. Man får börja med att lära sig stegen och man har ett höftbälte på sig för att se att man gör rätt. Det är inte komplicerat svårt men det är gööörsvårt att hänga med i takten :-) Säkert lättare om man är van att gå ut och dansa (något som jag inte gjort på många år)  Man har många olika stilar att välja mellan och ju mer man klarar ju mer banor låser man upp. Ett vanligt sätt i spelen som alltid funkar som morot för mig.
Man känner verkligen att man fått sig en genomkörare och man blir glad av det. Dessutom är det en hel del danser man får lära sig och det är alltid kul...även om man kör dem själv.

Jag tänker fortsätta att träna rytm och höfter på det här viset ett bra tag till och musiken är bra så det är ett helt ok spel.

Nu ska man kanske inte fråga mig om spel. Jag gillar pusselspel som  Dr Mario och Wrecking crew. Var en riktig mästare på Clu clu land en gång i tiden :-). Även Mariokart är roligt.
För att träna med Wii har jag Wii-activ som jag gillar skarpt. Härligt när man kan komponera sitt eget program. Här kan man åka skateboard, boxas eller köra yoga plus en väldans massa mer Jag gillar också Wii-fit med brädan till. Jag kan leka många långa stunder innan det blir tråkigt. Om jag var tvungen att välja bland de jag har så är det nog Wii-activ som är bäst för träning och Wii-fit som är roligast. Zumba gör sig kanske bättre i klass där man är många.

Det bästa av allt med Wii-spelen är att hela familjen, från 6-årigt barnbarn till 53-årig mormor, har lika roligt.

2 kommentarer:

  1. Det verkar ju som om det bästa är att plocka fram wii active då - som jag har men aldrig använt... sen kanske man skulle ta och köpa wii fit med bräda. Jag önskar att jag kunde bli biten av träningsflugan.

    SvaraRadera
  2. Wii-active är väl det bästa så det gör du rätt i. Jag vill också bli biten av den flugan men jag gör lite då och då.
    Någon klok människa sa att ingen människa har karaktär...det kommer av att man fortsätter göra det som man ska göra tills det blir en vana ;-) Det är vad jag hoppas på.

    SvaraRadera