Whole30

LilySlim Weight loss tickers

tisdag 7 juni 2011

Viktminskningsfasen dag 122

Ja, nu är jag äntligen tillbaka ;-)
Igår var det inte sjukdom som hindrade mig att skriva här utan vädergudarna. Tor bestämde tydligen mest i går och resulterade i flera strömavbrott under kvällen. Men i dag är det nästan helt klart på himlen så nu ska jag förhoppningsvis hinna skriva ikapp.

Då ska vi se var jag var någonstans...
Först måste ju dag 118 bli klar. Jag fick alltså inte behålla någonting och till slut kom maken med glass till mig...och det hjälpte!
Jag klarade hela natten utan att behöva gå upp så när det blev lördag så kände jag att nu var det nog över....trodde jag :-(

Dag 119 (lördag) började jag med ägg och bacon men det skulle jag inte ha gjort. Fick bara i mig lite innan magen gjorde uppror igen. Okay...det är bara att gilla läget.
Åt en glass och kände mig så där.
Under hela dagen så var det yoghurt och glass som gällde och så länge jag höll mig till det så var jag ganska okay.

Dag 120 och 121
Fick kärt besök av barn och barnbarn.
Jag gjorde inte många knop men lite goa barnkramar botar det mesta så jag klarade mig förvånansvärt bra. Så länge jag inte åt något ;-) Till middagen provade jag ändå att stoppa i mig lite och då blev det lax med lite potatis och smör till.

Vid det här laget hade jag insett att det inte berodde på något jag ätit utan snarare var en släng av den gamla magkatarren. Vet sedan urminnes tider att det enda som verkligen hjälper då är mosad potatis med lite smör i.
Det är nog inte så svårt att gissa vad jag har ätit under resten av dagarna.
Alltså ingenting Dukanvänligt utan bara potatis, smör, yoghurt och glass. Ingen diet som känns naturlig för mig längre men vad gör man inte för att slippa se insidan av toaletten.

Så var vi då framme vid dagens händelser dag 122.
Här har inte hänt något :-)
Jag har tjatat på yngste sonen om de sista uppgifterna som ska göras innan skolan tar slut. Alltså vanligt mammajobb ;-)
Jag äter inte Dukanvänligt men jag försöker ändå tänka mig för så mycket jag kan. Till frukost blev det en tallrik med yoghurt och till lunch åt jag lite keso med kalkonskivor. Till middagen hade jag ugnsstekt lax med potatis och smör.

Trots denna mycket avvikande helgen så visade vågen ändå neråt i går.
Jag vet...jag fick ju inte behålla så mycket men det som stannade var helt klart onyttigt och jag har verkligen inte rört på mig mer än absolut nödvändigt.
Kan det vara så att kroppen har fattat att den mår bättre med lite mindre kilon hängande så att den sköter sig trots mina feltramp?

Nu ska jag ägna resten av veckan åt att bara ta det lugnt och att se till att jag mår bra så får vi se vad vågen säger nästa vecka.

Kramar till alla som har orkat vänta på uppdatering.

4 kommentarer:

  1. Tack, för kramen alltså, för jag har väntat.
    Blev lite trist när både du och Kin@ var frånvarande.
    Nu ska det förhoppningsvis bli ordning på både din mage och bloggen.

    SvaraRadera
  2. Huvva, spyande är aldrig roligt! Hoppas du mår bättre nu och att det inte kommer tillbaka.

    Jag har inte heller levt dukanvänligt i helgen, bara för att jag har svårt att ta tummen ur och sätta igång nån gång, även fast jag sagt att jag ska.. Men idag har jag haft en strikt proteindag, så får hoppas att jag klarar imorgon med. Första veckan är ju jobbigast. Jag har typ gått upp allt jag gått ner, utom kanske 4kg, så surt känns det ju.
    Men jag har en tendens att vråläta när jag tycker synd om mig själv, men nu har jag vältrat klart!

    Och jag vill inte raka benen, det är ju drygt! =P

    SvaraRadera
  3. Herreguuuuud vilken tid du haft!!

    Tycker lite synd om dig faktiskt...

    Hoppas du får komma från magkatarrproblemen :/ Låter inte alls bra...

    Kram

    SvaraRadera
  4. urk på burk...
    Knasmage, du har:O)
    Hoppas det rättar till sig nu!
    Kramiz

    SvaraRadera