Whole30

LilySlim Weight loss tickers

lördag 11 juni 2011

Viktminskningsfasen dag 126

Det känns inte riktigt rätt att skriva viktminskningsfas just nu men jag håller ju fortfarande på att kämpa med vikten så jag fortsätter att räkna dagarna precis som innan.

Magen är så mycket bättre idag :-)
Det kan bero på att jag har ätit två glassar. Om jag ska vara helt ärlig (och det ska jag ju) så smakade den sista mer som medicin. Det är inte så gott när man känner att man ska tvinga i sig den. Jag har nog förstört Enigman för mig själv. Borde ha valt en som jag inte tycker om ;-)

Förutom glass har min matdag bestått av ägg och bacon till frukost och till middag åt jag potatis, köttfärs och smör. Fasar verkligen för att ställa mig på vågen på måndag. Hoppas bara att jag blir frisk innan den visar på för mycket uppåt. Det här känns lite som att glida ner i brunnen igen. Precis när man börjar se ljuset så känner man hur man börjar glida. Inte så att jag är deppig ännu...vill till bra mycket mer...men det känns motigt kan jag säga.

I kväll går alla kramar till de som känner att det är motigt just nu.

3 kommentarer:

  1. Hej
    Viktväktar nu men just nu efter dryga året går det åt fanders o har testat Lchf med negativt resultat...är sugen på att testa Dukan...har du kört många försök med att gå ner? Jag är oxå över 50 o måste ner för min egen skull väger idag ca 88 men är kort i rocken bara 164..tacksam för svar/mia

    SvaraRadera
  2. Hej Mia.
    Jag har provat allt. Jag gick från LCHF till Dukan i januari och jag är så förvånad att det fungerar så bra. Jag har gått ner 11 kg och maken har gått ner 13 kg. Det är helt ofarligt att prova så gör ett försök.
    Du är alltid välkommen med frågor. Det finns också ett forum för Dukanare.

    SvaraRadera
  3. Kanske är så man ska göra, välja äckliga glassar =P Fast jag har bara ätit en glass än iår och det var en mjukglass =) sååå god!
    Bra kämpat med viktnedgången, du kommer klara det!
    Kram

    SvaraRadera