Whole30

LilySlim Weight loss tickers

tisdag 14 juni 2011

Viktminskningsfasen dag 129

Jag håller på att läsa Mia Thörnbloms bok "Du leder" och i den skriver hon att om man behandlar alla lika så är man alltid orättvis mot någon. Är det inte likadant med dieter. Alla är vi olika och alla behöver vi olika.
När jag är ute och läser i alla dessa bloggar om vikt som finns så inser jag att det finns nog lika många dieter som det finns människor. Jag blir otroligt inspirerad av att läsa om allas med och motgångar. Det liksom sporrar mig och även om jag inte alltid sköter mig precis som jag ska så går jag ändå ner i vikt. Det tar i och för sig lite längre tid när man hela tiden anpassar till kroppen, livet eller helt enkelt samhället men vad gör det? Huvudsaken är inte målet utan vägen dit.

Nu har jag varit tillräckligt filosofisk för idag.
Frukost blev lite kokta ägg.
Lunch, middag och mellanmål har idag bestått av Cornetto Enigma. Lite snabbt uträknat så har jag alltså bara fått i mig 840 kalorier...undrar om det kan stämma?
1 ägg är ungefär 75 kalorier och en glass är 230 kalorier och tillsammans blir det 840 kalorier. Det är nog ändå på tok för lite så jag ska nog äta en glass till innan jag går och lägger mig. Det är ju inte några Dukankalorier precis men just nu får det bli som det blir

Min motion i dag har bestått av hushållsarbete, typ nya gardiner i ett rum. Dammsugning och golvtvätt i några rum plus spring i trappan.

Kram till alla som kämpar så gott de kan.

2 kommentarer:

  1. Jag tänker likadant, huvudsaken är att man går ner i vikt, inte hur fort det går :)
    Vägde mig idag dum som jag är, och har gått upp ännu mer än vad jag trodde. Blir kämpigt över sommaren, men i värsta fall får jag ta grovtag i höst. Gör så gott jag kan över sommaren iaf, även om jag inte sköter mig på kvällen (dvs äter glass eller choklad) så sköter jag iaf maten. Bättre med dukansk mat och sen lite glass än typ sibylla mat och glass :P

    SvaraRadera
  2. Instämmer helt!
    Jag äter kokta ägg och glass ;-)

    SvaraRadera