Whole30

LilySlim Weight loss tickers

onsdag 15 juni 2011

Viktminskningsfasen dag 130

Nu skiner diskbänken, nytvättade fönster och nya gardiner i ett rum, blommorna är vattnade, makens lunchlåda till i morgon är iordninggjord och datorn är dammad så nu kan jag sitta här en stund.

Hade tänkt se Biggest Loser men satte i gång inspelningen istället så att jag kunde sitta här.

Har suttit och surfat runt efter information som jag tänkte hjälpa kompisen med och det är också klart och skickat till henne.

Jösses, vilken fart det har varit idag. Det är nog tack vare att kompisen gick med mig på en 5 kilometers runda på förmiddagen. Ja, den ska vara 5 km enligt informationstavlan men när jag mätte så var den bara knappt 4 km. Lite irriterande måste jag säga. Men jag kom i varje fall upp i 7000 steg så då struntar jag i hur långt det verkligen är ;-)

Till frukost i dag åt jag kokt ägg och det gick bra. Efter promenaden fick jag i mig en bit omelett och lite tonfisk och nu ikväll åt jag lite kycklingsallad. Mina mellanmål har förstås bestått av glass men om jag kan fortsätta att äta vanlig mat så kanske jag snart kan sluta med glassen och det hade ju varit väldigt bra för vikten :-)

I morgon ska jag åka med yngste sonen och köpa "springskor". Efter att ha kommit igång ordentligt på crosstrainern vill han nu börja springa ute istället. Får se om maken, som sprang mycket förr, blir peppad att börja springa igen.

Jag var tvungen att läsa om det sista jag skrev ;-) Vi...den mest slöa familjen jag vet har helt lagt om vanor. Sonen kan knappt bli frestad med skräpmat och nu pratar vi ofta om hur träningen går. Så konstigt det kändes men så himla skönt!!!

Kram till alla som känner att det är himla skönt när man gör något vettigt för kroppen eller själen.

4 kommentarer:

  1. Kul när man känner av de positiva förändingarna! Tänk att du orkar så mycket som du gör nuförtiden! Vad bra du är!

    Vad roligt om sonen kan inspirera din man att ta upp springandet igen! Kanske kan de två springa tillsammans till och med, få lite extra far/son-tid :)

    Hejjahejja till din yngste son!

    Kram :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det fantastiskt att orka så mycket och ändå ha lite energi över. Och att även familjen hänger med i utvecklingen.
    Min gubbe kör inte Dukan, men han har börjat promenera mer och äter ju min mat, så han har gått ner flera kilon och verkar mycket piggare.

    Sv: I så fall är jag själaglad, för det går inte en dag utan minst ett fniss, dock utan starköl.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är härligt när man märker sådana härliga förändringar.
    Fnissa bör man göra varje dag så fortsätt med det Amonazon..
    Ealina - Jag ska också peppa maken till att springa.
    Vi kanske blir en riktig träningsfamilj om vi fortsätter på det här sättet.

    SvaraRadera
  4. Kul! Fler borde dra nytta av den fina sommarvärmen som vi faktiskt har i Sverige och spendera mer tid utomhus istället för att se på TV. Läste någonstans att genomsnittsbarnen tittar i mer än 3 timmar om dagen vilket är jämförbart med då vi sprang ute och lekte från morgon till kväll.

    SvaraRadera