Whole30

LilySlim Weight loss tickers

fredag 17 juni 2011

Viktminskningsfasen dag 132

Man skulle kunna säga att vädret är lite omväxlande idag.
Var ute med yngste sonen som skulle springa lite. När han startade så började även regnet. Han hann bli genomblöt innan han var framme men som han själv sa...-Då är det inga pollen så det är lättare ;-)

En annan liten kille hade sagt till sin farmor att han kan själv.
Ja han är lite över 2 år :-) men inte nog med det. Med självklar säkerhet konstaterade han att - Jag kan så många saker!
Var tar det självförtroendet vägen när de bli äldre? Tänk om vi alla kunde tänka på allt vi kan i stället för allt vi inte kan. Så annorlunda allt hade varit.

Sonen fick sin motion idag men min fick ersättas med hushållsarbete. Det blev en massa plock och lite stök samt lite puts så nu är det nästan helt sommarstädat hos oss ;-)
Nej, vi har inte så skitigt men jag är lite lat just nu och gör bara lite varje dag...på det viset kan jag ha städdag alla dagar :-)

Maten har varit lite si och så med. Frukosten idag blev ägg och glass. Lite ovanlig kombination men den funkar bra för mig. Lunchen blev rester av Ceasarsalladen och till middag åt jag bakad potatis och tonfiskröra. Och till avslutning åt jag en glass. De står mig nästan upp i halsen nu så jag får se om jag vågar mig på några glassfria dagar nästa vecka. Jag vill ju inte gå upp allt som jag gått ner. Tänk så lätt kilona smyger på och så hårt de klamrar sig fast. Man kan gå upp 3 kilo på en vecka men det krävs nästan en månad för att gå ner dem igen.

Nu ska jag se om det finns något på tv att titta på annars är det väl snart dags att krypa till kojs.

Kramar till alla som kan många saker.

2 kommentarer:

  1. Lillgrabbens inställning gillar vi, det är så man borde tänka. Själv har jag börjat säga att jag kan väldigt lite om väldigt mycket, och sammanlagt blir det en hel del.

    Sv: Ja vi kanske lever parallella liv, eller så är det bara så här vardagarna ser ut i en 50'årings liv, för vi är väl nästan lika gamla också har jag för mig.

    SvaraRadera
  2. Ja, så här ser livet ut för 50-åringar :-)

    SvaraRadera