Whole30

LilySlim Weight loss tickers

söndag 3 juli 2011

Viktminskningsfasen dag 148

Då har vi kommit hem från ytterligare ett kalas.

Idag var det riktigt barnkalas med massor av saft, tårta och isglass plus några kladdiga händer och en hel massa riktigt kladdiga pussar :-) Vad kan väl vara bättre.
Det var 14 vuxna och 12 barn som gladdes åt att kunna sitta ute på altanen. Jag tror att även värdfamiljen gladdes åt det :-)

Maten blev lite som den har varit hittills den sommar...alltså inget som Dr Dukan skulle godkänna.
Dagen började bra med äggröra och bacon men sedan gick vi över på godsakerna. Det var kakor och tårta i långa banor. Isglassen var nog det som var "riktigast" idag men i morgon ska jag göra Dukanriktiga isglassar så att det går att njuta även när man gör 100% rätt.

När vi väl kom hem igen så blev det Ceasarsallad och den var väldigt god och ganska ok.

Ingen motion alls i dag om inte lyft med litet barnbarn räknas. Fördelen med att lyfta barnbarnen är att tyngden ökar automatiskt så man blir starkare och starkare. Jag kanske skulle låna hem dem lite så jag tränade varje dag.

Nej, jag ska nog försöka ge mig ut i skogen i morgon så att jag får i gång dököttet igen. Jag hade även tänkt ge mig ut på en kortare morgonpromenad innan frukost. Tänkte att det är svalt och skönt då samtidigt som man kommer igång ordentligt. Jag är lite lat av mig och tycker det är väldigt skönt att börja dagen långsamt när jag har möjlighet till det.Jag återkommer med rapport om det fungerade.

Nu ska jag slänga mig i soffan och se på vår nya favoritserie, "Game of Thrones". En riktigt härlig fantasyserie med massor av action.

Kram till alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar