Whole30

LilySlim Weight loss tickers

onsdag 6 juli 2011

Viktminskningsfasen dag 151

"Ät dig bikinismal på! Tappa 5 kilo på 17 dagar"
Så står det på toppHälsa och det var klart att jag måste köpa den tidningen och läsa om vad det kunde vara.
Det var någon "ny" diet som man kunde ta till om man behöver gå ner några kilon inför badsäsongen.

Dieten består av två faser och ska visst vara en väldigt effektiv och hälsosam diet. Gissa vad som var det viktigaste?
Att man fick i sig nyttig protein och att man hoppar över kolhydraterna!!!
Sedan skulle man visst lägga till en del  väl valda grönsaker :-D .
Vissa avvikelser fanns det om man jämför med Dukan.
Man skulle lägga till en liten mängd fett men mycket mer var det inte som var annorlunda.Man behöver tydligen inte räkna kalorier eller kolhydrater och man ska inte behöva väga maten heller...
Detta verkar väldigt enkelt eller vad säger ni andra Dukanare?
Det här kan vi väl?!

Hmmm, hittar ingen snygg övergång idag så jag dyker väl bara rätt in i hur min dag varit.

Ganska bra tycker jag allt.
Jag är helt klart tillbaka på banan igen...med några avsteg så klart ;-)
Till frukost åt jag några bitar av Carls bröd som fanns kvar. Jag tog lite Philadelphia 5% på och som protein blev det kalkonskivor.

Förmiddagen gick annars åt till att umgås med äldste sonen som var kvar efter gårdagens utflykt. Hans lillebror hade bett (tjatat) om chokladmuffins så¨som den underbara storebror han är så var det bland det första han gjorde när han vaknat. Till och med innan sin egna frukost!
Till baket behövde han en fasliga massa choklad och sådant finns ju inte i det här huset längre så jag blev iväg skickad till affären.

Kan säga att yngste sonen blev väldigt glad när han kom upp och såg att det fanns sex stycken amerikastora muffins till bara honom :-)

Till middag gjorde jag lite nötfärsbiffar med fetaröra till och det kändes att det var ett tag sedan jag gjorde sådan nyttig mat :-) För att inte återgå till sunda vanor för fort avslutade jag det hela med jordgubbar och grädde. Kan livet bli bättre!

Vi har fortfarande varken regn eller åska så nu ska jag ute och vattnat alla mina blommor för de ser väldigt hängiga ut.

Kram till alla som har syskon som de gärna skämmer bort ibland :-)
En extra kram till min egen syster som är väldigt bra på att skämma bort andra.

3 kommentarer:

  1. blir så arg på tidningar som "lovar" såna saker.. Morr!
    Maten du ätit låter god dock =)

    SvaraRadera
  2. Viktkamp har missförstått, den där dieten i tidningen är säkert bra, men inte bättre än Dukan, för med den kan man gå ner 5 kilo på 10 dagar.
    Sv: Tack gulle dig, nu är mina öron snart lila.
    Sv2: Vi tycker annars att O'Learys revbensspjäll är goda, och även Jensen´s Boefhus, Texas Longhorn har jag inte testat. Men jag måste säga att makens revbensspjäll var mumsiga och min coleslaw var fantastisk.

    SvaraRadera
  3. Ååhhh, jag blir alldeles varm i hjärtat av syskonkärleken:O)
    Min yngste och äldsta har tydligen sms kontakt - det skiljer 10 år på dem och båda har ADHD - och det värmer så i hjärtat att de bryr sig om varann:O)

    Dieten i tidningen lät väääldigt lik dukan, må jag säga - och den kan vi ju och vet att den fungerar!:O)
    Mvh Kin@

    SvaraRadera