Whole30

LilySlim Weight loss tickers

fredag 8 juli 2011

Viktminskningsfasen dag 153

I dag har det inte hänt något men i går höll vi i gång hela dagen.

Maken skulle hämta lite till sin verkstad och då åkte jag med. Vi tog en tur till kusten där vi kunde passa på att hälsa på hos några barnbarn...ja, dottern var hemma och vi talade med henne med men mest umgicks vi med de små.

Den större höll på med överraskningar för morfar nästan hela tiden medan den minste mest satt på bordet och gled omkring bland ägg, bananer, russin och vatten :-)
Den lille stackaren var nyvaken och hade nog lite ont i munnen (mer tänder på gång?) så allt var mest bara jobbigt :-(

Vi fick i alla fall överlämnat dagens skörd av smultron till dem och de slukades snabbt :-)

Så åkte vi vidare till makens gamla skolkamrat där lite "nya" leksaker inhandlades.
Där drack jag en halv kopp kaffe!!!

Saken är att jag slutade med kaffe helt och hållet för 5-6 år sedan. Jag har druckit koffeinfritt cappuccino några gånger och en eller två gånger har jag tagit emot kaffekoppen och smakat lite men inte druckit. Men så i går så var det dags att prova...eller det var liksom inte läge att be om något annat så jag tog alltså emot koppen och drack upp det.
Det var inte gott! Det smakar bara aska om någon undrar.

Jag slutade med kaffet för att jag inte kunde hålla igen utan kunde dricka så där 20 koppar om dagen och nu förstår jag inte varför....eller det gör jag. Man blir väldigt speedad av det. Jag hade absolut ingen ro i kroppen efter den lilla mängden och sedan när jag kom hem så smakade hela munnen bara surt. Nej, tacka vet jag te. Jag dricker nog de flesta sorter men favoriten är Earl Grey. Jag ser mig själv sittande ombord på USS Enterprise med en kopp Earl Grey småpratades med kapten Picard ;-)

Nej meningen var att jag skulle skriva om dagens händelser...som inte har varit.
Jag har haft en hungrig dag.  Det blir alltid så efter en dag när jag inte har hållit på tiderna och rätt antal maträtter.
Frukosten började bra med ägg och lite yoghurt. Efter det blev det ganska många skivor rostbiff och två matskedar potatissallad. Till middagen blev det bakad potatis och tonfiskröra. En himla dålig Dukan-dag måste jag säga. Jag har inte ens tagit någon promenad :-(
Skärpning alltså!!!

Nog med bekännelser för idag...eller...jag tänker nog avsluta kvällen med en glass men det är det ingen som vet så shhhh.

Kramar till alla och några extra till barn och barnbarn som befinner sig på semester.

6 kommentarer:

  1. Det man inte vet något om kan ju inte skada, eller?
    Jag ska i alla fall inte skvallra.
    Låter som om du behöver lite mera rutiner och mindre lösa boliner.

    SvaraRadera
  2. SV; Det fina i kråksången är att jag inte känner någon som helst tävlingdjävul i kroppen, utan att jag märkte att rundan gick fortare, var mest ett konstaterande:O)
    Det är så najs, att t om kunna strunta i att kolla på klockan när jag går:O)
    Du hittar ett lite längre svar i själva bloggen:O)
    tack för din omtanke!
    kramiz

    SvaraRadera
  3. Usch, då. Inte kul att känna sig hungrig hela tiden.. Jag hoppas att du får rätsida på det idag. Se till att äta en riktigt ordentlig och mättande frukost och planera in att äta lunchen innan du är alldeles för hungrig, då är det kanske lättare att stå emot alla dumma frestelser?

    Jag hade förresten gärna följt med och druckit te med Picard. Även om jag normalt föredrar kaffe ;)

    Kram på dig, sötis!

    SvaraRadera
  4. Jag ska absolut skärpa till mig.
    Tack för att ni är villiga att ge mig en liten spark.

    SvaraRadera
  5. Kaffe som är så gott, men jag är beroende, får pannknack om jag hoppar över morgonkoppen.
    Om jag dricker te så blir det gärna Earl Grey eller Rooibos.

    Sv: Pennburken var lite häftig faktiskt. Den blev till när det var veckotema "patterns" (mönster) i en fotogrupp jag var med på nätet.
    Min profilbild (bratzfejset) var ett annat sånt uppdrag, då gällde det att fota något jag aldrig hade tänkt på att fota förut, så då fick en av min dotters bratzdockor vara modell, och sen gjorde jag ett collage.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera