Whole30

LilySlim Weight loss tickers

måndag 11 juli 2011

Viktminskningsfasen dag 156

Mitt ledord i livet är "Varför?"
Jag vill alltid veta orsaken till varför det blir som det blir och idag fick jag mig en tankeställare av Amonazon. Hur kommer det sig att min viktminskning fungerar trots att jag slarvar så mycket som jag gör?
Jag har funderat över detta en stund nu och jag tror att svaret är helt självklart!

Vardagsmotion!!!
Innan jag hade gått ner de här 10 kilona så satt jag mest i soffan :-)
Nu springer jag upp och ner för trappan.
Jag håller igång längre utan att vila emellan.
Jag leker gärna med barnbarnen när de är här. I stället för att sitta och se på deras lekar.
Jag håller i största allmänhet i gång mycket mer nu än jag gjort de senaste åren.
Och jag håller ett mycket högre tempo när jag är ute och går.

Detta är nog den största orsaken till att det inte straffar sig när jag äter mina glassar men...
Jag antar att detta är väldigt övergående för när kroppen väl har lärt sig att jag inte ska sitta så långa stunder så kommer den nog inte att släppa ifrån sig några fler kilon frivilligt. Jag kommer att vara tvungen att sköta min mat om det ska hända något mer.
Jag tänker fortsätta att äta någon potatis och lite annat smått och gott lite till...det är ju faktiskt semester! Men jag måste nog helt enkelt skärpa mig....igen ;-)

Idag har det inte varit så farligt på mathållet.
Ägg och yoghurt till frukost och lite mer yoghurt och kalkonskivor till lunch.
Till middag gjorde jag kotletter med pepparsås och pepprigt blev det. Såpass att magen protesterade och jag tog en glass. Kotletterna kommer jag inte att äta till lunch i morgon :-)
Min motion har bestått av att städa.
Dammsugandet tar nog lite både här och där. I varje fall när man har en sådan tung dammsugare som jag har ;-) Jag sprang i kapp med dammråttorna ganska länge så jag känner mig nöjd med dagen.
Dags att sätta sig i soffan och se om jag har något att se på.

Kram till alla som undrar över saker i livet.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med om att vardagsmotionen är en viktig del! Jag tror att den gör halva arbetet! :D Jag tycker att du är jättebra som håller igång så mycket nuförtiden!!
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Det är väl bra att vara nyfiken, tänk vad trist om man visste allt om allting, man är aldrig för gammal för att lära. (Det gäller nog bara gamla hundar).

    SvaraRadera