Whole30

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 28 juli 2011

Viktminskningsfasen dag 173

Idag har maken varit ute och gjutit fundament hela dagen. Ett tag tänkte jag faktiskt gå ut och erbjuda mig att hjälpa till. Tänk vad man kan förändras. För ett halvår sedan hade jag nog inte ens kommit på tanken :-)

Maten har varit enkel idag.
Till frukost åt jag ägg och galett.
Efter det åkte äldste sonen och jag till närliggande polisstation och ansökte om pass till honom. Jag varnade honom att sånt kan ta tid så här mitt i sommaren. Det tog oss 7 minuter från det vi gick in genom dörrarna till vi klev ut igen.   Vi var glada att jag hade fel...eller jag hade inte fel såklart. Det var bara en liten missbedömning ;-)

Lunchen blev bara lite korv för maken hade redan ätit när jag kom hem så jag kände inte för att fixa något speciellt till mig.
Till middagen åt vi lax, kesella med kaviar i och till det åt jag två potatisar.
Ingen kladdkaka, ingen glass och inget annat onyttigt! Jag är nästan lite imponerad av mig själv ;-)

Maken hade fått mer motion än han behövde så vi slog ut det på två och då kunde vi sätta oss  i soffan och se på "I am number one". Om man gillar den sortens filmer så var den helt ok...kan tänka mig att det kommer en serie inom inte allt för lång tid.

Nu är det nog bäst att jag går ut och vattnar mina blommor.

Kram till alla som också gör små missbedömingar i bland ;-)

Rättat: Klart filmen heter "I am number four" Fattar inte vad "one" kom i från. Tack Sandra för påpekandet :-)

2 kommentarer:

  1. Tack för kommentar på min blogg! Ska läsa igenom din när jag kommit hem från en liten resa som väntar!

    Hette filmen så eller menar du "I am number four"? Den har jag sett i alla fall, och tyckte den var helt okej! Kommer säkerligen en uppföljare!

    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kesella med kaviar i lät spännande, ska absolut testas någon dag =) Kram

    SvaraRadera