Whole30

LilySlim Weight loss tickers

fredag 12 augusti 2011

Viktminskningsfasen dag 188 och Dag 5 på Utmaningen

Har spenderat hela dagen tillsammans med sönerna.
Hur bra är inte mitt liv :-)

Började som vanligt min dag med ägg och galett :-)
Yngste sonen och jag begav oss sedan som planerat till stora staden där vi mötte upp med äldre sonen.
Vi brände massor med pengar på nya skolkläder till yngste sonen :-)
Tänk att de små har blivit så stora att samma storlek han köpte till sig förra året fortfarande är aktuell. Jag minns hur det var förr när byxorna blev för korta på sommaren och man var tvungen att ha nya. Nu shoppas det mest för nöjes skull :-)

Fick förresten tummen upp för nya frisyren...den var lagom "business" sa äldste sonen så fort vi träffades. Han har säker smak och skulle inte ha sagt något alls om han inte gillade den så det är väl så då :-)
Nej, det kommer ingen bild på mig för jag fastnar inte på kameran ;-)

Vi åt självklart lunch på stan och jag åt örtmarinerad fläskfilé med potatisskivor till...Inte helt ok men gott och jag har inte lovat att jag inte ska fuska utan bara att jag ska göra det så lite som möjligt så jag åt ingen kaka ;-)

När vi kom hem och hade packat upp så var det dags att åka och storhandla. Maken hade lite tur och fick stanna hemma och pyssla med sitt och jag fick hjälp av stora sonen att packa och bära :-)

Nu har jag sådant flyt att sonen också dukanar ett tag så middagen var enkel. Vi åt ugnsbakad regnbågslax med romröra och Dukanriktig majonäs till. Maken och sonen åt en sallad till men jag nöjde mig med kokt ägg.
Jag var ju tvungen att neutralisera potatisen ;-)
För det funkar väl på samma sätt som med mörk och vit choklad?
Om man äter de tillsammans så tar de ju ut varandra och man har alltså inte ätit någon choklad alls ;-)

Jag har tränat ännu mer på att släppa kontrollen så idag lät jag sonen välja filmer och det var inte så dumt ;-)
Vi har sett en film som jag aldrig hade kommit på att se själv men som jag är glad att jag sett :-) Det var en norsk film som heter "Trolljägaren" och det var en annorlunda upplevelse :-)

Vi fick även besök av en liten familj som lånade ut sina "Desperate Housewives" Jag har lyckats missa den serien helt och hållet men nu ska jag alltså se den. Vi får väl se om jag tycker det är lika bra som alla andra. Jag har ju lite konstig smak eller som sonen säger "ingen smak alls"

Min träning idag har bestått av 6762 steg i stan :-)
Jag har träningsvärk i nedre delen av baksidan. Från midjan till vaderna ;-) Det känns att det var länge sedan jag körde Pilates :-)

Checklista för utmaningen
  • Dieten - check, ganska bra men inte rätt.
  • Fysisk träning - check, en 6762 steg lång promenad :-)
  • Psykisk träning - check, släppa kontrollen och låtit någon annan bestämma film 
  • Mot målvikt - check, klart att jag är på väg :-)

Nu ska jag fortsätta att umgås med mina härliga söner.

Kram till alla som har fuskat lite idag ;-)

2 kommentarer:

  1. Hörrö, inte lära ut såna dumheter.
    Jag tänker på det där med chokladen. Men en liten bit mörk choklad har jag hört ska bara vara nyttigt.
    Jag äter inte choklad alls, för jag vet att jag inte kan bara äta en bit, det blir hela kakan.
    Jag fick visst en kram eftersom jag fuskade igår kväll, fredagsmys du vet.
    Kram tebaks

    SvaraRadera
  2. Jag undviker det också helt för annars...
    min svaghet är Geisha och det räcker inte med en kaka av den ;-)
    Klart du ska vara med på kramen :-)

    SvaraRadera