Whole30

LilySlim Weight loss tickers

söndag 14 augusti 2011

Viktminskningsfasen dag 189 och Dag 6 på Utmaningen









Det blir ett väldigt kort inlägg ikväll.
Jag har nämligen fått förtroende att passa två små barnbarn ett par dagar :-)
Nu är de matade, badade och nattade och det känner jag att jag också behöver nu.

Maten idag har fungerat trots framdukning av kanelbullar och saft till småttingarna.
Börjad ju dagen med ägg och kalkonbacon och det är bra för då står jag mig i många timmar.
Hann bädda och fixa diskmaskinen innan barnen kom och sedan har dagen bara försvunnit.
Kyckling med tzatziki blev det till lunch och till middag serverade jag grytbitar, ris och morötter.
Nej! Jag åt varken ris eller morötter :-) Det är ju proteindag!

Motionen har egentligen bara bestått av 20 minuter promenad med lånehund. Hade tänkt göra lite Pilates när de små låg i sina sängar men jag orkade inte. Så nu ligger jag 10 minuter back....hmmm undrar när jag ska ta igen dem?

Checklista för utmaningen

  • Dieten - check, Helt rätt :-)
  • Fysisk träning - check, 20 minuter promenad :-(
  • Psykisk träning - Ja, vad har jag gjort för mig själv idag? Läst saga med ett litet barnbarn :-)
  • Mot målvikt - check, klart att jag är på väg :-)

Kram till alla som inte har orkat idag.

2 kommentarer:

  1. Två små barnbarn kan ta rätt mcyket energi har jag hört...men kan ge lika mycket också:)

    Det låter som du klarar "dieten" galant!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som om du är på helt rätt väg. Lycka till med denna nya vecka!

    SvaraRadera