Whole30

LilySlim Weight loss tickers

tisdag 16 augusti 2011

Viktminskningsfasen dag 191och Dag 9 på Utmaningen

Dagens fråga;
Är det någon som vet hur lång tid det tar att plocka upp två burkar majskorn från golvet?

Denna dagen har varit lika underbar som igår.
Började den kl 05.30 när första barnbarnet vaknade. Sedan dess har jag hållit igång :-)
Det blev en kopp te och en kopp te och en kopp te och en kopp te.
Sedan blev det en galett :-)

Till lunch fick barnbarnen makaroner och korv och jag åt kalkon och keso.
Till middag åt vi fisk och ägg.
Här var det alltså meningen att jag skulle servera lite sallad också men efter en snabb tur till damernas kom jag tillbaka lagom för att se två glada ungar sitta på bänken och slänga sallad på varandra, på golvet och, när jag kom in, även på mormor. Jag gav upp och vi åt den direkt från golv och bänk i stället ;-)

Jag var himla nära att stoppa i mig lite bullar runt 15-tiden men jag höll mig. Tänkte på att jag har rört på mig ganska mycket denna vecka så då verkar det dumt att sabba vägningen för en bulles skull ;-)

Jag har alltså matmässigt skött mig helt perfekt. Så kommer då samvetsfrågan, har jag fått 30 minuter motion. Svaret är helt klart JA!

Flygtur som Peter Pan.
Fäktning mot Kapten Krook
Hopp i sängen.
Lyft av barnbarn.
Kast med barnbarn 
Intervallträning med riktiga spurtar för att rädda barnbarn från höga höjder
Spring runt björken.
Promenad fram och tillbaka till affären 40 minuter lååångsam takt.
Dans runt leksakslådan istället för runt granen :-)
Böj och sträck när jag plockade upp leksaker från golvet.

Den mentala träningen har väl också varit ungefär likadan idag som igår.
Tålamod har tränats genom att upprepade gånger lyfta ner barnbarnen från svindlande höjder. Idag beslöt sig storebror för att det kunde var kul att också bli nerlyft. 
Det måste ha gett lite extra både fysisk och mental träning!!!

Kontrollen har jag släppt på när jag serverade salladen direkt på golvet...det ska ändå tvättas i morgon ;-)

Egoismen tränade jag när jag sa till maken att "ta över" så att jag kunde gå och duscha!

Svar på dagens fråga:
Om barnbarnen hjälper till så tar det cirka en timme. Ljummen majs fastnar på varma små barnkroppar så om man drar barnen utmed golvet så samlas en del upp, resten får man plocka upp för hand för sopborste fungerar inte om man vill få upp majsen innan middagen serveras. Har man tid att vänta tills den har torkat går det nog lite snabbare. Annars häller man ut även resten av salladen och serverar den direkt från golvet.

Checklista för utmaningen
  • Dieten - check, Helt rätt :-)
  • Fysisk träning - check, mer än väl!!!
  • Mental träning - Ja!!!
  • Mot målvikt - check, klart att jag är på väg :-)

Kram till alla som någon gång har låtit barnen bestämma vart i huset man äter.


6 kommentarer:

  1. Trodde det var en kuggfråga, så jag tänkte att det går på ett ögonlock, först plockar man upp den ena burken, sen den andra, men så enkelt var det alltså inte.
    Tja, vi kanske inte har låtit dottern bestämma VAR vi ska ät, men däremot HUR.
    Så vi hade en tävling i vem som kunde äta en kokosboll fortast med händerna på ryggen. Kladdigt var det, gott var det, och jag vann. Men det var innan Dukan.
    Sv: Just det, hur svårt kan de va att göra en sallad bestående av sallad?

    SvaraRadera
  2. Jadu, det beror på om man ska sparka på majskornen samtidigt xD

    Vad du är duktig och sköter dig, jag är inte lika duktig. Nutrilett morgon och lunch och sen vanlig middag på kvällen (har inte haft råd med keso eller shirataki nudlar så tar det som finns i frysen typ) Och igår åt vi glass... Man måste ju göra sig av med det onyttiga som finns så man inte äter det! typ... haha

    SvaraRadera
  3. Hahaha....frågan med majsen får mig och tänka på en händelse när jag bodde hemma. Mamma och jag skulle åka och handla, vi satte oss i bilen men mamma var tvungen att springa in i huset och titta efter något i skafferiet. När hon efter en längre stund, kommer ut till bilen är hon helt röd i ansiktet och säger;
    "Sandra...vet du hur mycket TRE KILO spagetti är när det ligger på golvet..."
    Hahahaha....det var spagetti överallt!

    HA det gott!
    kram

    SvaraRadera
  4. Åhhh makaroner!! Stuvade hälst! MUMS!
    Hihihihi vart sugen nu!
    Men icke.. håller mig till mitt pulver några veckor till ;)

    Kika gärna in hos mig!

    SvaraRadera
  5. Jag tror nog att vi alla har någon historia med uttömda saker...mjölk räcker t ex inte så långt men häll ut det på golvet så tar det aldrig slut ;-)

    SvaraRadera