Whole30

LilySlim Weight loss tickers

lördag 20 augusti 2011

Viktminskningsfasen dag 195 och Dag 13 på Utmaningen

Jag orkade inte skriva något igår :-(
Var inte hemma förrän klockan var väl över midnatt och allt jag ville då var att krya i säng....
och det gjorde jag.

Var ju i stora staden hela dagen och av det blir en sådan lantis som jag helt slut!!!
Började med att byta tröjorna för yngste sonen.
Nu är han nöjd med mig igen ;-)
Så träffade jag äldste sonen och vi tog en fika medan vi väntade på syster/moster. Efter flera koppar te dök hon upp. Hon blev glad för den lilla presenten jag hade med mig. Det var en aromalampa från Partylite i form av en solros. Jag har varit ute på nätet för att hitta en bild på den men det finns tydligen inte. Så irriterande!

Så bar det då av till dottern och där var det livat :-)
Jag fick vara själv med läggningen av alla tre barnen och det gick inte bra ;-)
Till slut kom mamman hem och på 5 minuter låg alla tysta i sina sängar. Hon är minst lika bra som jag var en gång i tiden ;-)

Maten blev så där.
Det blev så klart ägg och galett till frukost och till lunch åt jag lite nötfärsbiffar med fetaröra till.
Fikat blev en morotskaka....borde nog skrivit det osynligt.
Till kvällen satte jag i mig skinka och keso.
Jag vet Mona, jag ska planera bättre :-)

Däremot så hann jag med 25 minuter Pilates men det hade jag nog inte behövt för när jag skulle lägga de små så blev det en massa lek istället och det var nog bättre än många träningsformer som jag vet....Jag var i alla fall helt slut och jag har lite lagom med träningsvärk i armar och rygg i dag så lite nytta gjorde det nog.

Idag har jag skött mig ännu bättre ;-)
Maten har bestått av ägg och kalkonbacon till frukost. Nötfärsbiffar med fetaröra till lunch och så keso med funlight till mellanmål. En bit kyckling och lite tzatziki fick bli middag.
Träningen blev 25 minuter Pilates så nu är jag färdig att gå och lägga mig snart.
Maken tävlar den här helgen så då blir det till att krypa till kojs alldeles ensam och det passar bra idag för då kan jag lägga mig precis så tidigt som jag behöver.

Köpte förresten nya Amelia för att läsa om den nya dieten som tar hela världen med storm.
10 kg på 10 veckor kan man gå ner om man följer Dr Dukans råd :-)
Detta skrev de ju om för några månader sedan men då var det bara en sida eller så nu var det minst fyra sidor och reportern tyckte att detta är minsann något som alla borde testa ;-)
Tänk att jag redan håller på med något som tidningarna nu hyllar ;-)


Checklista för utmaningen
  • Dieten - check, Nästan rätt.
  • Fysisk träning - Har skött mig riktigt bra :-)
  • Mental träning - Ingen alls.
  • Mot målvikt - check, klart att jag är på väg :-) Provade en tunika som jag inte kunde ha i slutet på juli men nu kan jag. Okay, jag går nog inte ut med den på men jag kan ha den ;-)

Kram till alla som behöver en!

2 kommentarer:

  1. Små barn, byta blöjor, stora barn, byta tröjor, eller?
    Du, planera är viktigt, men vissa dagar får det bli som det blir, det är mänskligt.

    SvaraRadera
  2. Precis så är det :-)
    Tur att vi är mänskliga...hur tråkigt hade det annars varit :-)

    SvaraRadera