Whole30

LilySlim Weight loss tickers

onsdag 24 augusti 2011

Viktminskningsfasen dag 199 och Dag 17 på Utmaningen

Ännu en dag av springa runt.
Möten som skulle gås på. Biblioteket skulle besökas. Tid hos frissan för att dölja de mesta av de grå håren som har blivit lite för många på sista tiden ;-) Så skulle jag dessutom hinna äta lite och så skulle yngste sonen hämtas efter skolan. Man får inte gjort något vettigt alls sådana här dagar :-)

Åt frukost gjorde jag i varje fall. Ägg och galett blev det. Hade ganska gott om tid på morgonen så jag satt i soffan och såg lite på sådant jag spelat in för just såna här mornar.

Så passade jag på att göra 20 minuter Pilates. Jag hoppade över några moment idag men i gengäld gjorde jag fyra set med armhävningar. Fem i varje set....ja, på knä och jag vet att det inte är "riktiga" armhävningar men när man är så framtung som jag är (både mage och bröst) så är det bäst att bygga upp styrkan och minska vikten framtill innan man går över på de riktiga grejerna ;-)

Så efter lite möten blev det dags för lunchen som idag bestod av kyckling och tzatziki och eftersom det borde vara en dag med proteiner och grönsaker så åt jag en tomat till. Jag blir väldigt fort mätt nuförtiden så middagen hoppade jag över men jag har bakat ett Carls bröd så det blir nog en bit av det under kvällen.

Och nu över till något helt annat ;-)
Vi har det ganska stort hos oss nu när de flesta av barnen har flyttat hemifrån och då är jag så lyckligt lottad att jag har kunnat inreda ett bibliotek och ett kontor. I biblioteket finns det självklart ganska många böcker och för att inte inleda de små barnen i för många frestelser har jag, inne på kontoret, satt en hylla där de små får "läsa" så mycket de vill.
Nåväl, när ett av barnbarnen frågade var en särskild leksak låg så svarade jag att den ligger i biblioteket varpå den lille stack iväg. Halvvägs stannade han, tänkte lite, kom tillbaka och frågade
- Vilket bibliotek mormor?
- Ditt bibliotek eller mitt bibliotek?

Visst är de härliga!!!

Checklista för utmaning
  • Dieten - check, helt rätt och till och med ordentligt med vatten.
  • Fysisk träning - 20 min Pilates plus armhävningsutmaningen
  • Mental träning - Njöt av besöket hos frissan :-)
  • Mot målvikt - Jag hoppas att jag är på väg åt rätt håll ;-)


Kram till alla som använder sig av biblioteken :-)

7 kommentarer:

  1. Hahaha, jag ser dig framför mig, antar att du ser ut som jag när du gör dina hävningar. Doppar tuttarna i golvet och pressar upp sig med darrande armar.
    Jag har ju ingen rumpa och långa smala pinnar till ben, så all min vikt är ovanför höfterna, tungt blir det då att pressa mina 79 eller vad det kan vara kilo.
    Svar: Maggen känns bättre nu efter Omeprazol, middag och ett avslappnande bubbelbad. Imorgon är sista arbetsdagen denna vecka, sen får jag ta det lugnt i 3 dagar, det borde göra susen.

    SvaraRadera
  2. Haha, vad gulligt! Visst är de smarta de små liven! :)

    Sv: ja av att läsa kurslitteratur blir jag dötrött, särksilt när man inte gjort det så intensivt på ett tag...

    Allt fint?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Heja på!

    Och du, skippa tänket på "bara på knä" genast!

    Du GÖR ju faktiskt armhävningar, det finns många som inte ens gör det!

    Jag skrev just till Mona att det var peppande att veta att ni också kämpar på med armhävningarna:O)
    Heja på, vi fixar det!
    kramiz

    SvaraRadera
  4. @Majja & Kin@: Det är roligare att göra saker tillsammans, och det går ju även fast vi 3 är på olika ställen i Sverige.
    Och så kul att vi startar samtidigt, då blir det verkligen en utmaning, att inte misslyckas ifall att ni lyckas, det vore ju skämmigt;-)

    SvaraRadera
  5. Grymt bra jobbat, med den farten är du snart uppe i hundra armhävningar! :D

    SvaraRadera
  6. Sv: 7-elevens yoghurtglass är inte fettfri men lågfett och sockerfri.
    Yoghurt shopen i Gallerian har fettfri och sockerfri frozen yoghurt.
    Båda är mmmumsiga, och 7-eleven borde du kunna hitta nånstans i din närhet.

    SvaraRadera
  7. Tack söta ni för all uppmuntran. Klart vi är duktiga även om vi gör armhävningarna med knäna i.
    Jag kan ju inte med att ge mig så länge ni andra håller på ;-)

    SvaraRadera