Whole30

LilySlim Weight loss tickers

måndag 3 oktober 2011

Attack dag 1

Ja, så var det då dags att ta tag i vikten igen.
Nu är det fem veckor sedan jag rapporterade vikten och jag måste säga att det har gått bättre än förväntat. Trots all glass, potatis, choklad och en massa skräpmat så har jag bara gått upp 2.5 kilo. Det verkar lovande inför stabiliseringen ;-)

Dagen började som alla andra Dukandagar för mig, ägg och galett.
Till lunch åt jag keso och kalkonskivor och till middag blev det lax, ägg och keso.
Så har jag (tack vare min app) druckit allt vatten som man ska. Det enda jag inte gjort är att promenera. Å andra sidan kan man nog räkna allt spring i trappor i dag som lite motion.

Min startvikt inför den här omgången är 84 kilo och enligt Dukans officiella hemsidan så borde jag nå min målvikt i mars nästa år så det är bara till att kämpa på.
Denna gång har jag även sett till att få mätt mig och det är ingen rolig läsning men det är bra att ha tillgång till måtten de gångerna vikten står stilla ;-)

överarm                          39 cm
byst (kupmått)               112 cm
under byst (bh-mått)    94 cm
midja                             102 cm
mage                              110 cm
höfter                             112 vm
lår                                  67 cm

Nu vet ni mer om mig än vad jag egentligen känner mig bekväm med att tala om.

Kram till alla som ibland berättar mer än vad de vill


4 kommentarer:

  1. Kul att du är igång med attack igen! Vilken skillnad det är från startvikt nu *ler* Du ska se att det kommer att gå som en dans nu med! (Om nu bara din mage tillåter.. *kramar*)

    Lycka till!

    (Modigt av dig att skriva upp dina mått såhär offentligt! Kul för en annan att läsa med, och se hur nära dina mått stämmer överrens med mina vid ungefär samma vikt ;)

    SvaraRadera
  2. Alltså, hm, läs första meningen på rätt sätt ;) Jag menar alltså att din starvikt den här gången är långt från din startvikt i januari! :D

    SvaraRadera
  3. Eh. Suck. Ibland borde jag verkligen tänka ordentligt innan jag skriver och skickar iväg. Flåt. Jag menar ju alltså andra meningen, inte första! Jag lovar att läsa och tänka lite bättre till nästa inlägg *flinar*

    SvaraRadera
  4. hihi, jag fattar :-)
    Visst är det skillnad från i januari och med den här takten så är jag i mål lagom till pensionen :-)

    SvaraRadera