Whole30

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 27 oktober 2011

Omstart viktminskning dag 21

Jag har druckit kaffe idag!
Slutade med det för flera år sedan men har det sista halvåret smakat någon kopp då och då när det inte varit läge att be om te istället.
Man är verkligen utanför om man inte dricker kaffe.



Men eftersom jag har haft så svårt att komma igång med städningen så tänkte jag att lite koffein kanske skulle vara bra. Såg att sonen hade en burk Redbull i kylen men eftersom det är bland det äckligaste jag vet så valde jag att brygga lite kaffe istället. Det funkade lite för jag fick fixat köket, inklusive fönsterputs och gardinbyte. Jag hann även städa sovrummet och bädda rent där.
Det är kanske dags att inför kafferast här hemma ;-)

Maten funkar hyfsat och jag dricker massor med vatten och vad mer kan man begära.

  • Frukost - 2 kokta ägg, en galett, vatten, te och vitamintablett
  • Lunch - kyckling, keso och curry.
  • Middag - Lite helt onödig salami...

Kram till alla som har druckit en kopp idag.

3 kommentarer:

  1. Tack, den kramen hade jag i alla fall förtjänat, för jag är inne på min andra kopp idag, det kommer att bli fler.
    Men det ger mig ingen energikick, är lika slö som vanligt;-)
    Men tar jag ingen kopp får jag pannknack resten av dagen, så man är väl beroende.
    Ska du bara äta salami till middag? Det låter onödigt... gott.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Skönt med lite extra energi ;)
    Vad bra det går med maten nu, hur går det med magen? Är den snäll mot dig? Kram

    SvaraRadera
  3. Förresten, glömde klippa in mitt svar:
    Min dotter ÄR en finsmakare, och det är mitt och makens fel.
    Skolmaten duger inte alltid, fast jag vet att matsalen i just hennes skola fått pris för sin goda mat. Men fiskpinnar och potatisbullar är för simpelt för henne, helst vill hon ha Moules marinere eller Toast Skagen eller möjligen tapas med pata negra.

    SvaraRadera