Whole30

LilySlim Weight loss tickers

söndag 6 november 2011

Omstart viktminskning dag 31 och dag 91 på utmaningen

Det har varit en lugn och skön söndag.

Maken var tvungen att jobba lite men då kunde jag se om "X-men" med sonen och det passade bra :-)
Jag bara är sådan.

Jag kan se om filmer och läsa om böcker utan några problem. Även om jag såg en film med maken på förmiddagen så kan jag gärna se om den en timme senare med något barn. Jag tror det beror på att jag gillar detaljer. Man ser andra saker när man ser om filmer. Samma med böcker. När man läser om en bok så är man ju inte så nyfiken på slutet och då kan man läsa den med öppet sinne för detaljer.


Ja, nu har jag alltså erkänt varför jag så snabbt kan känna igen en film. När det gäller Star Trek som jag sett X antal gånger (vågar inte berätta hur många) så räcker det med ett par sekunder i ett avsnitt för att jag ska veta vilket det är och vad det handlar om. Yngste sonen gillar att testa mig och hittills har jag inte haft fel men den dagen kommer väl snart när man nu börjar bli gammal ;-)

Maten har idag varit ganska ok.
  • Frukost - ägg och bacon, te och vitamintablett
  • Lunch - keso och kalkonskivor
  • Middag - Så blev det taco en gång till den här veckan. Sonen önskade ;-)

Checklista för utmaning
  • Dieten - Det går ganska bra just nu.
  • Fysisk träning - Ingen promenad idag :-(
  • Mental träning - Lite Mahjong har det allt blivit
  • Mot målvikt - Vägningen i morgon får väl visa om det är så.

Live long and prosper


I stället för kram så önskar jag er alla en ett långt och lyckligt liv helt i Vulcananda

1 kommentar:

  1. Vissa filmer har jag sett flera gånger, och har som du reagerat på detaljer som jag missat första gångerna T.ex så behöver man ju inte läsa översättningen så noga när man sett en film, och då kan man verkligen SE filmen.

    SvaraRadera