Whole30

LilySlim Weight loss tickers

lördag 12 november 2011

Omstart viktminskning dag 37 och dag 97 på utmaningen

Så här sent får jag ju inte vara uppe på kvällarna men jag tänkte ändå lura till mig en minut till och skriva några rader.

I dag har kompis och jag varit iväg på ett litet äventyr. Tillsammans med några fler från vårt civilförsvarsförbund har vi varit iväg och "upprättat" värmestuga. Vi håller på med sådana saker ibland. Vi är väl något mitt emellan "lottor" och "hemvärnet" kan man säga. Vi hade en givande dag med många goa skratt och en hel del tokerier.

Min mathållning har blivit väldigt odukansk måste jag erkänna. Vi åt visserligen ägg och bacon innan jag drog iväg och efter det blev det mest kaffe och pepparkaka ;-) Vi fick en god lunch bestående av potatis och pannbiff och så fick vi mer kaffe och pepparkakor. När jag kom hem blev det ännu mer potatis och till det en god stek och ännu godare sås.

Det har blivit en hel del promenerande under dagen så det känns som min motion är tillräcklig för idag.

En hög med barnbarn med föräldrar är på besök så nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar gå upp när det kommer några småttingar in och väcker mig. Har en känsla av att föräldrarna tycker det är skönt att få sova en extra stund och jag kan ju lägga mig och sova middag om jag blir för trött.

Kram till alla som har värmt någon ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar