Whole30

LilySlim Weight loss tickers

måndag 2 januari 2012

Dukan Attackdag 1

Jaha, så var hon då igång igen...undrar om det fungerar denna gången?

Jag körde ju Dukan förra året och tyckte att det gick jättebra ända till sommaren dök upp med massor av frestelser. Jag höll mig ganska stabilt under hösten men så började då några av de tappade kilona komma smygande.
Är det verkligen tillåtet?
Jag menar, borde de inte be om lov först?

Ja, jag gav då inte lov så nu ska de väck!

Ibland är det svårt att komma igång.
Jag har mängder med kilon att gå ner och jag tror inte på snabba kurer. Ni vet…
”Gör så här i 10 dagar så går du ner 10 kilo”
Jag vet att det är svårare än så…
Och ändå är det så enkelt…
Man ska äta mindre och nyttigare och man ska röra på sig!
Och för min del är det utmaningar som gäller.



Min utmaning till er alla är att göra något bra för er själva!
För min del gäller det att gå ner 10 % ( 8.6 kg) av startvikten till den 11 april. 
I år alltså ;-) Det är bara 100 dagar det gäller och det kan kännas som en lång tid när man ser framåt men om  man slänger ett öga i backspegeln så är 100 dagar ingenting...
Jag menar vad har vi egentligen gjort de senaste 14 veckorna?

Räkans utmaning förra året hjälpte mig att bli starkare mentalt så nu tänker jag starta min egen utmaning. Det borde vara den ultimata sporren för mig.
Jag har mycket jag vill förändra men jag tror på att man ska ta en sak i taget och i år är det vikten som måste stå i fokus.

Tanken på att ”misslyckas” känns inte bra så nu är det disciplin som gäller!

Min startvikt är 85.3 kilo.
Jag har alltså gått upp lite över julen. Inte så mycket som jag var rädd för men mer än jag hoppades.

Mina mått är;


120102
Överarm
    39 cm
Byst
   112 cm
Under byst
    95 cm
Midja
  103 cm
Höfter
  112 cm
Lår
   67 cm
Totalt
Alldeles för mycket!

Hur blev då min första dag?
Hur bra som helst ;-)

·                  Frukost - ägg och galett, kaffe och vatten samt vitamintablett.
·                  Lunch -omelett med tonfisk
·                  Middag – grytbitar och keso

Motion idag blev 25 minuter pilates och 30 minuter crosstrainer.


Så nu finns det väl inte några mer fakta som jag kan lämna ut.
Ni vet vad jag väger!
Ni vet mina mått!
Ni vet min ålder!
Mer naket än så här blir det inte.


Kram till alla som orkar bry sig.

14 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Ingen nakenchock direkt, jag som hängt ut mig i tidningen känner mig också rätt näck;-)

    Jag försöker ha tålamod Majja, men samtidigt vill man ju att attackveckan ska ta skruv.
    Ja, nu har man stuckit ut hakan, många Dukanare vet vem jag är och eftersom min bloggaddress stod i artikeln så kanske det kommer besökare som jag inte räknat med. Typ släkt och kollegor, lite läskigt. Hoppas jag inte skrivit något dumt som jag får äta upp.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att jag hittade din sida. Idag började även jag med Dukan dieten. Jag är 38år och min startvikt är 78Kg och mitt mål är 64Kg. Känner stor motivation och hoppas att det fortsätter hela vägen. Men roligare blir det nu när man kan följa dig och blir motiverad av att veta att jag alltid kan komma in hit och läsa hur det går för dig.

    SvaraRadera
  4. Jag hänger på din utmaning: 10% på 100 dagar. Fast jag knaprar lite på de 100 dagarna eftersom jag skall till Portugal den 6 april. 6 april blir alltså mitt måldatum. Skall bli spännande att se hur det går, vi väger ju ung lika mycket. Lycka till, till oss och alla andra!

    SvaraRadera
  5. Hej igen!
    Jag har bara en fråga, hur länge kommer du att hålla på med attackfasen. Har läst mig för och det ser så olika ut. Några skriver att det bara skall vara 2-3 dagar men så läser jag att man skall göra det en vecka upp till tio dagar. Jag hade tänkt mig minst en vecka. Bara lite nyfiken hur du hade tänkt dig. Önskar dig all lycka. Klart vi kommer att lyckas!!!!!!!

    SvaraRadera
  6. Nu har jag funderat klart, självklart hänger jag på din utmaning.
    På 100 dagar vill jag gärna nå min målvikt som i söndags var ca 10% ifrån min målvikt.

    SvaraRadera
  7. Kul att det är någon mer som äter dukan. Jag antar utmaningen.

    SvaraRadera
  8. Jag är med! Jag har bara 10% att gå ner innan min målvikt men de sista kilona är ju kända för att vara lite seglivade. ;)

    SvaraRadera
  9. Hejja hejja!!
    Själv vill jag gå ner ett par kilon till men hoppas kunna tappa dom på liiiite färre dagar.
    Du kommer att grejja det, hejje hejja!!

    SvaraRadera
  10. Hej alla!
    Vad roligt att ni hakar på.
    Vi grejar det här när vi hjälps åt!

    SvaraRadera
  11. Jag hoppar också på om det är okej för er!!? Jag gick in på attack del 2 (efter jul) i söndags) :) Har hållt på 6.5 vecka totalt, och jag är så nöjd med Dukan! ÄNTLIGEN något som funkar!!

    SvaraRadera
  12. Roligt med en utmaning. Jag började med dukan idag :) Ska bli så roligt att se om detta fungerar på mig :D

    SvaraRadera
  13. Åh, det är så kul med utmaningar! :D
    Själv hoppar jag nog inte på en 100dagars just nu tror jag. Eller tja, en utmaning om att göra sitt bästa är ju inte så dumt ändå förstås. Kanske kan lova att köra 80/20principen och i alla fall inte slarva med den? ;)

    Kram och lycka till, alla andra!

    SvaraRadera
  14. Hej! Är jag sen? :) Jag började den 2:e och har gått ner 1,5kg. Startvikt 81,5, målvikt 70kg. Challenge accepted!

    SvaraRadera