Whole30

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 9 februari 2012

Dukan eller?

Har fått listan från dietisten....

Inga bekymmer :-)

Jag ska lägga till grönsaker varje dag men det är helt ok om jag äter av "godkända" grönsaker.
Jag ska äta lite frukt och det kan jag leva med.
Jag ska fortsätta att äta mycket proteiner och lite fett.
Det fett jag använder ska vara typ olivolja.
Jag kände inte att det var någon katastrof...
jag äter mer som konsolideringfasen än viktminskningsfasen och det kan jag leva med.
Om jag ökar på motionen så kanske jag går ner lite ändå :-)
Jag ska fortsätta att dricka mycket vatten!
Som sagt....inga bekymmer :-)

Utmaningen är fortfarande bara i den första halvan så mycket hinner bli bra innan tiden är ute...
ja, tiden tar ju inte slut precis utan det är bara en avslutning och invägning av just denna utmaning...
Jag kommer sedan att skicka vidare stafettpinnen till någon annan som känner sig manad att redovisa allt ;-)

Idag har jag inte hunnit med att spela med alla mina WF-kompisar men jag hoppas att de förlåter mig.
Jag har varit hos frissan och blivit lite färgad och skalad och nu känner jag mig lite fräschare men det tar tid för en mogen dam att bli mindre mogen :-)
Hem och åt lite lunch...
I väg på möte...
Hem och fikade....
I väg på möte där det vankades ärtsoppa och pannkakor...inte det mest idealiska att äta på kvällen men som tur är så är jag en dam :-)



Motionen blev springandet från parkeringarna och in på mötena.

I morgon bär det iväg till föräldrarna för en liten trevlig helg. Passar väl på att åka vägen om syster och får lite kaffe och det blir kanske en snabbtitt på barnbarnen också...de bor efter vägen så det är svårt att låta bli...känner att jag inte får riktigt nog av kletiga pussar och kladdiga kramar :-)

Kram till alla väldoftande ;-)

2 kommentarer:

  1. Ja se där, inga problem! Du överger inte tänket så det kommer gå kanoners! :)
    Haha ärtsoppa är ju ingen höjdare när den kommer ut i gasform iaf ;)

    Sv: Haha, ja enligt min farbror ska jag bli redigerare eller korrläsare ^^ Håller på och läser hans bok Ivar Hamarsman - rikaste mannen på Fårö och har hittat en massa fel som jag har påpekat :p
    Ja det gick jättebra, jag åt inte kakor eller tårta ^^ Tittade inte ens på dem :D Nu ska jag bara undvika alkoholen på lördag så blir det bra :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du har en trevlig helg med familjen och att det är därför du inte hinner blogga.
    Men det är så ovanligt att du inte uppdaterar på en hel dag, man blir nästan lite orolig.
    I går bloggade jag så det rök om fingrarna, det blev hela 4 inlägg.
    Man måste ju se till att det blir balans här i bloggvärlden.
    Dubbel kram på dig

    SvaraRadera