Whole30

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 1 mars 2012

Ja, vad ska man säga

mer än jag är en lycklig männsika.

Läste i Aftonbladet om stackars Laila Bagge som får otrevliga kommentarer för att hon vill må bra i sin egen kropp, med sin bästa vikt.
Jag antar att hon precis som jag använder sig av sin blogg för att motivera sig själv och för att bli lite peppad när det är motigt och istället får hon kritik för att hon inte vägde tillräckligt mycket!
Tur att jag väger så mycket ;-)

Själv har jag haft "turen" att bara få positiva kommentarer och det är jag lycklig för.

Jag är även lycklig för min familj ;-)
Jag satt och hörde på en dam som gnällde över sina barn och helt plötsligt fick jag ett sms där äldsta dottern skickade en bild på en tunika som hon köpt....till mig!!! Gissa om jag kände mig lyckligt lottad ;-)

Jag träffar mina barn och barnbarn ganska ofta trots att vi bor långt ifrån varandra och när vi inte träffas så skickar mina underbara ungar sms med bilder på de små. Hoppas de förstått hur lycklig jag blir när jag inte missar första leendet, den roliga minen, blombuketten framräckt av en liten hand eller bara ett mysigt kort på goa ungar.

Denna ljuva bild fick jag en vårdag för  några år sedan.
Nu förstår ni varför jag är lycklig ;-)


Min dag har varit riktigt bra.
Fikat med arbetskamrater :-)
Jobbat med nya uppgifter...och klarat dem :-)
Gott promenad...sammanlagt runt en timme :-)

Jag vet att det är början på månaden och att jag ska "mäta in" men jag tar det i morgon.
Nu ska jag vila mitt knä och bara sitta i soffan och njuta av att vara ledig.

Kram till alla som är tacksamma.

1 kommentar:

  1. Ja tänk att man inte kan få bestämma själv vad som är lagom, tur man inte är kändis.
    Jag förstår Leila, hon har sin bild av hur hon vill se ut, utan att döma andra för hur de vill se ut.
    Själv fick jag höra av en av mina pensionistkompisar att hon var lite sur på mig, som hade lyckats gå ner så mycket och hålla mig nere.
    Men jag tar det som en komplimang nuförtiden.
    Svar: Tack gulle dig, ja yngst kan jag inte bli, och tyngst ska jag inte bli, men kanske om jag kämpar lite så kan jag bli ärtigast! ;-)
    Kram

    SvaraRadera