Whole30

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 27 december 2012

Julens fröjder

har varit många :-)
Att klä granen tillsammans med några små är makens höjdpunkt medan jag är nöjd med att väckas av små fötter som smyger in i sovrummet för att hämta mormor till dagens första frukost av tomtegröt till en väl utvald film.
Vi sitter alldeles nära och bara njuter.

Närhet ska man annars vara försiktig med så här års.
Yngste sonen och jag var på Öron/Näsa/Hals förra torsdagen och vi skulle väl hållit våra händer i bättre styr.
För gissa vilka två som blev sängliggande med feber och muskelvärk under helgen.
Det började med att sonen kom upp och lite dramatiskt svimmade i hallen.
Han blev genast omhuldad med lite oro och mycket pyssel. När vi vaknade på annandagen så insåg vi att det var min tur att ligga till sängs och så blev det. Jag sov bort hela annandagen medan yngsta dotterns familjen åkte hem och äldsta dotterns familjen valde att inte komma.
Men...inget ont som inte har något gott med sig...
 
 
 
Maken lärde sig kalkonreceptet och han och äldste hade en trevlig kväll.
Nu är både minstingen och jag på benen igen men vi är inte så kaxiga precis.
Nu väntar vi bara och ser om de andra blivit smittade.
 
Kram till alla som ibland är mindre  kaxiga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar