Whole30

LilySlim Weight loss tickers

söndag 13 januari 2013

Whole30 dag 12

Men hallå!!!

Jag väntar och väntar på att det ska bli problem med den här dieten men det blir det ju aldrig :-)


Eller jo, jag har faktiskt haft en hungrig dag och stoppat i mig lite för mycket frukt...men det är inte Japp ;-)

Annars är detta en ovanligt lugn söndag.
Maken var uppe väldigt tidigt men väntade med frukost till jag kom upp och fixade äggröra, bacon, stekta champinjoner och tomater.
På den står man sig länge så nästa mål åt vi inte förrän klockan var närmare 17 därav lite för mycket av frukten och jag syndade ordentligt med banan.
Till middag hade jag gjort kött, brysselkål och morötter och vi är nu mätta och belåtna.

Till alla er som är vuxna har jag ett filmtips.
Äldste sonen har länge föreslagit att vi skulle se den danska filmen "Klassfesten" och det har vi gjort :-)
Är ni över 40 år så se den ;-)
Hög igenkänningsfaktor!!!

Kram till oss alla

2 kommentarer:

  1. Nej, det är ju det som är det bästa, det är inte så mycket problem ;) Varken mentalt eller fysiskt eller hur man säger.

    Själv har jag haft några röriga dagar och jag har svårt att få i mig tre rediga mål om dagen. Känner igen mig i det du skriver om att man står sig länge på vissa maträtter. Fast jag vet ju att det gäller att hitta en balans och portionsstorlek som är lagom, för just de där tre målen är ju en viktig del i att "få ordning på allt". Annars blir det som du skriver lätt att man tar till frukt eller "annat" (läs:japp/glass/choklad, haha).

    När det blir ett för stort glapp och du hinner bli hungrig mellan målen så försök ta en näve mandel eller ett kokt ägg istället. Men visst, en frukt eller tre på samma gång är myyycket bättre än det där andra *flinar*

    Ytterligare en sak jag tänkte på, se det inte som en "synd" när du äter frukt. Just de här 30 dagarna är det viktigt att fokusera på att få ett bra förhållande till maten. Och frukt innehåller massa bra saker med, även om grönsaker är bättre. Ibland blir det inte som man tänkt sig, men det är ju inte en "synd" bara för det. Det kanske kan vara ett misstag, kanske, (om man jämför med en omelett eller så) men du gjorde ju ett aktivt val och valde bort nåt annat som du normalt hade fallit för och som du vet att du inte mår bra på.

    Försök sortera bort orden "synd", "fuska", och "diet" så mår du nog ännu bättre ;)

    Jag är ju inte riiiktigt 40 ännu, men jag ska nog ta och se den där filmen ändå, kanske finns nåt uns av igenkänning i alla fall?
    Själva försökte vi se Sinister igår. Men jag vågade inte se mer än en halvtimma, haha.

    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för att du läser igenom, kommenterar och ser till att jag håller mig på banan...på alla sätt.

      Jag menar egentligen inget med synda, diet och andra dumma sätt att uttrycka det för numera är det medvetna val jag gör. Ibland är det bara svårt att uttrycka sig tydligt.

      Kram

      Radera