Whole30

LilySlim Weight loss tickers

söndag 20 januari 2013

Whole30 dag 18 och 19

Vet inte riktigt hur det gick till men jag missade visst att skriva i gårkväll...
Kan bero på att barn och barnbarn dök upp på jobbet och att vi sedan hade fullt hus hela kvällen :-)

Nu ska vi se om jag kommer ihåg maten för i går...
ägg till frukost, kycklingsallad till lunch och köttgryta till middag....
Inga konstigheter alls.

Det viktigaste var väl att jag hörde kända röster precis innan stängningsdags. Efter lite kikande bland alla grejer hos mormor åkte vi hem och levde rövare :-)
Mor och far passade på att åka och träna och jag stannade hemma och var pirat!!!

Så åt vi middag och sedan skvätte vi ner hela badrummet med rosa vatten.
Sen såg vi på Ninjago och myste tills det var dags för småttingar att krypa till kojs....
Då kröp jag också i säng :-)

Tidigt upp i morse för att transportera mig till jobbet kl 07. Även om det blev himla vått i går så behövde jag ändå duscha innan jag åkte så jag var uppe strax för 06.
När jag var nästa klar kom Tornadon upp och kramades lite innan jag åkte iväg.

Hann bara vara på jobbet en timme innan kända röster återigen hördes...
man kan nämligen, under tidiga mornar, leka och springa på mormors jobb ;-)
En liten stund fick jag kramas innan de åkte i väg.

Sedan dess har jag jobbat nonstop tills nu...
en liten rast innan kvällsgängen börjar dyka upp.
Jag har en sådan där lååång arbetsdag idag så man behöver stänga av arbetshjärnan en liten stund....om något verkar skumt så vet ni varför....ingen hjärna inkopplad ;-)

Maten har hittills varit;
ägg till frukost, tonfisksallad till lunch och antagligen till middag också för jag tog med mig väldigt mycket.
Det gillar nog maken för då behöver han inte tänka på mat till mig i kväll...

Nu svamlar jag mest så det är väl lika bra att jag slutar skriva.
En kopp kaffe och så är det dags att koppla på hjärnan.



Kram till alla som kopplar av ibland

1 kommentar:

  1. Låter som att du haft fullt upp! Härligt med besök av barnbarn sådär! :D

    Och god mat verkar du fått i dig med ;D

    Kramkram

    SvaraRadera