Whole30

LilySlim Weight loss tickers

fredag 1 mars 2013

Förberedelser

krävs om livet ska flyta på i behaglig takt

Och idag har jag tagit mig tid att förbereda mat.
Spisen och ugnen har gått varma ;-)

Det har gjorts köttgryta, köttfärslimpa, kycklingsallad och
coleslaw för många dagar framöver.
Jag ska jobba hela helgen och kände att det kunde vara skönt att
slippa tänka på maten och eftersom jag städade i början på veckan
så gick denna dag  helt i matens tecken.

Mina tankar har varit helt inriktade på mat.
Jag har insett att jag slarvar med maten...
inte så att jag äter sådant jag inte ska utan jag äter för lite.
Har börjat tappa lite energi och det blev extra kännbart idag när solen
sken utanför.

Ja, det är sant!!!
Vi har haft sol idag och näst intill vårvarmt.
Man kan nästan börja tro på att det blir en sommar i år igen.



Annat än att laga mat har jag inte brytt mig om.
Jag är fortfarande mör efter gårdagens friskvård.

Nu tänker jag nog tillbringa en stund i soffan och sedan är det nog dags att förbereda morgondagen.

Kram till alla som förbereder sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar