Whole30

LilySlim Weight loss tickers

tisdag 18 juni 2013

Att bara finnas

kan vara nog så svårt....

I går, när jag hade en ledig dag, passade jag på att åka en sväng till ett gäng barnbarn....
Ja, ja, mamman fick vara med en liten stund och pappan fick en kram i trappan för det var ju småttingarna jag ville vara med. Vi fick en stund tillsammans med mamman var ute en sväng och det var en härlig stund.

Så när mamman och jag hade pratat en liten stund åkte jag till lillasyster och fick en god kopp kaffe, mycket skvaller, många skratt och en stor kram.

Efter det bara det iväg till jobbet (det ligger, lämpligt, mitt emellan barnbarnen och hemmet). Där blev det mer kaffe och skvaller och ett par urläckra skor. Tack MA och PG för dem.
Fick med mig en stor bit jordnötskaka till sonen och så bar det av hemåt.

Väl framme slängde jag mig i soffan och såg lite av "Revenge". Sedan förflyttade jag mig in till sängen.

I dag har jag ansträngt mig för att inte städa, tvätta, stryka, allmän sanering av alla utrymmen och framför allt har jag inte fixat i trädgården.


Det har varit svårt men nu kan jag säga att jag klarade av denna utmaning.
Jag har bara surfat, sett på TV, läst lite kurslitteratur och då och då höjt blicken och konstaterat att alla dammråttor ligger där de ska :-)
Och det gör de!
Jag får göra som Scarlett O´Hara och tänka på det i morgon.

Nu ska jag fortsätta att sitta i soffan och se mer "Revenge"

Kram till alla som skjuter upp till morgondagen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar