Whole30

LilySlim Weight loss tickers

måndag 10 oktober 2011

Omstart viktminskning dag 4

Nu ser jag lite nyktert på tillvaron igen.

Jag äntligen fått lagt in alla siffror i den nya lilla snutten med skript för min vikt. Små saker som är tillagt men nu visar det upp och nedgång med färg så att ingen kan missa att jag har gått  upp i vikt.
Det roliga med att lägga in siffrorna är att jag inser att det är inte så många gånger som vågen har visat uppåt. Det känns bra för nu kan jag titta på de veckor som gått dåligt och se vad jag gjort för fel. Denna veckan vet jag varför så det behöver jag inte kolla ;-)

Det är några som frågar hur min matdag ser ut och även om jag nästan alltid skriver det så kanske det försvinner i textmängden. Jag ska börja med att göra det i punktform varje dag. På det viset kan alla hålla koll på att jag inte slarvar.

Idag är det en protein och grönsaksdag.

  • Frukost - 2 kokta ägg, en galett, vatten, te och vitamintablett
  • Lunch - resterna av fläskfilegrytan och till det minikeso
  • Middag - kommer att bli kycklingsallad.

Förutom det så stoppar jag då och då några rökta kalkonskivor i munnen.
Min telefon säger till mig med jämna mellanrum att dricka vatten och det sköter jag för det mesta.

I dag har jag också....äntligen....fått städat övervåningen.
Det är ju himla dumt att städa borta och sedan bara sopa skräpet under mattorna när man är hemma.


Kram till alla som känner att en kram behövs ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar