Whole30

LilySlim Weight loss tickers

måndag 20 maj 2013

Tillbaka till civilisationen

Nu har det hänt så mycket så jag skulle behöva lika många dagar att skriva på som jag varit borta men det funkar ju inte så som brukligt är gör jag här en väldigt kort sammanfattning.

Jag har varit på en av Civilförsvarsförbundets kurser för självskyddsinstruktörerer och jag kan lova att jag har lärt mig en hel del.

Vi tillbringade förra vecka på Hjälmargården och vi levde liksom i en liten egen bubbla där skogen var den centrala delen.



Nackdelen med skogen var att jag inte har hade tillgång till min dator men jag har haft en hel del kontakt med underbara kursledare, härliga kurskamrater, en hel del mygg och mycket ny kunskap. Jag har "Hittat Vilse" kramat ett träd, ätit middag bestående av egenhändigt plockade växter och gått många tusen steg i skogen.

Och som vanligt på kurser så har man ätit för mycket, sovit för lite och skrattat precis lagom mycket :-)
Jag hade tänkt att med mycket skogspromenader så skulle det påverka vikten på ett negativt sätt (alltså minus på vågen) men icke sa nicke....det blev plus istället.
Tur att Ealina har skickat min lista nu så att jag har lite att bita i ;-)

Nu är det tillbaka på jobbet och här är det så lugnt och skönt. Alla chefer är på möte, spelarna håller på med sitt och här sitter jag och vilar benen;-)

Måste säga att jag blev glatt överraskad när jag kom hit och insåg att mina ljuvliga kollegor har jobbat undan mina delar också och allt som blev kvar till mig var att fixa lite med datorn, skriva några fakturor och resten av tiden ägnar jag åt att fika med spelare och kollegor.
Så här borde alla arbetsplatser fungera :-)

Kram till alla som behöver det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar