Whole30

LilySlim Weight loss tickers

söndag 28 augusti 2011

Viktminskningsfasen dag 202 och Dag 20 på Utmaningen

För några år sedan när jag fyllde 50 år så hade min familj fixat massor med musik till festen och i dag har jag ägnat mig åt att lyssna mig igenom de 5 cd-skivor som det blev. Jag brukar lyssna på dem i bland men idag har jag alltså lyssnat på alla och jösses vilket arbete det måste ha varit att få tag på all den musik.

 Jag lyssnar på allt! Hur blandat som helst :-) Allt från opera, country, R&B till hiphop. Mina stora favoriter just nu är Il Divo och Akon men jag lyssnar lika gärna på Bach eller Russel Watson. För precis som när det gäller filmer så har jag, enligt sönerna, ingen som helst smak. Eller så är min smak lika bred som min bak ;-)

Eller min bak börjar faktiskt krympa lite nu. Tack vare utmaningarna jag deltar i. Någon gång ska jag faktiskt skriva upp mina mått men först måste jag mäta ;-) I någon hemlig låda någonstans har jag mina utgångsmått men de vill jag inte ens tänka på just nu så ni får vänta.

Helg är det fortfarande så idag åt vi ägg och kalkonbacon till frunch. Eftersom jag ska ha grönsaksdagar så blev det lite tomat och champinjoner till. Både maken och jag gillar "Full English" och kände oss belåtna när vi ätit det så det behövdes ingen lunch alls. Till middag åt vi grytbitar med tzatziki till.

Tränat har jag inte gjort något nämnvärt. Har liksom ingen energi alls men jag gjorde i varje fall armhävningar. 6+6+7+6 och 2*1 minut plankan. Det får räcka för idag men när jag ser hur Kin@ har lagt upp sin träning så får jag lite prestationsångest. Jag kan och jag ska!!!

Checklista för utmaning
  • Dieten - check, femte grönsaksdagen på min 5/5- satsning även om keso inte är någon grönsak ;-)
  • Fysisk träning -  Utmaningarna!
  • Mental träning - Att inte ha dåligt samvete!
  • Mot målvikt - Vi får väl se vad vågen visar i morgon :-)
Kram till alla som gör så gott de kan :-)

3 kommentarer:

  1. Då är jag väl helt smaklös eftersom jag är helt baklös.
    Men näe, jag tror jag har lika bred smak som din förra bak, för jag gillar allt möjligt, utom svensktoppen och gammeltjo.
    Kram från en spishatande Mona

    SvaraRadera
  2. Mät dig, det är jättebra =)

    SvaraRadera
  3. Får jag nu smalare smak allteftersom jag krymper...kanske bara kommer att gilla country ;-)

    Mäta är precis vad jag tänker göra nu!

    SvaraRadera