Whole30

LilySlim Weight loss tickers

tisdag 18 oktober 2011

Omstart viktminskning dag 12

Idag har kompis och jag varit på föreläsning.

Hela dagen har vi talat om sorg och om hur den förlamar oss som står bredvid.
Tänk att vi människor ska ha så svårt att låta sörjande bara vara sörjande.
Vi fick med oss så många tankar idag att det känns lite svårt att tänka något utanför dem.

Bortsett från att ämnet idag var ganska jobbigt så blir man glad i själen när så många människor ena stunden grips av medlidande för att i nästa stund brista ut i riktigt härliga gapskratt. Det är det som är livet. Sorg och glädje.

Dagen har varit otroligt givande för själen men ack så onyttig för kroppen. På kurs och konferens går det tydligen inte att sköta sig. Hur illa det har varit får jag ta på måndag. Nu gäller det att göra mycket rätt resten av veckan.


Kram till alla som saknar någon.

2 kommentarer:

  1. Ja, det var ett jobbigt ämne, men ett som vi alla drabbas av förr eller senare, så man skulle kanske ha gått på en sån föreläsning för länge sen, så man vet hur man ska tackla det.

    Svar: Jag tror jag är för lång för att nånsin nå min idealvikt;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, det borde finnas kurser för alla, kanske redan på gymnasiet.

    SvaraRadera