Whole30

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 24 november 2011

Omstart viktminskning dag 48 och 49

Men....alltså....jag skäms....hur kunde jag....

Igår var vi ute på vår årliga brandvarnarkontroll. Vi tycker att det är bra så här innan första advent att kolla så att brandvarnarna fungerar i hyreshusen. Det tar några timmar att gå runt och kolla dem men det är det värt. Det var en hemsk brand i bekantskapskretsen förra helgen och man ser hur fort det går och hur förödande det är. Alla klarade sig utan skador, tack och lov, och brandvarnare som fungerade var en stor hjälp. Tänk på det alla där ute. Det är snabbt gjort att kolla dem så se till att göra det nu!!!


När vi hade varit ute ett par timmar, i den hu så kalla vinden, så kom jag hem, satte mig i soffan med en filt över mig och där blev jag sittande och glömde helt bort att blogga. Jag kom inte på det förrän nu när jag skulle packa ihop datorn inför helgkursen. Förlåt! Det ska inte hända så ofta ;-)

I morgon bär det alltså i väg till kursen men jag tar som sagt med mig datorn så något ska jag väl hinna med att skriva även om det mest blir om fusket.

I går och idag har jag i varje fall skött mig.
Motionen igår blev alltså en liten promenad runt samhället. Okay, det är ett litet samhälle men det blev i varje fall lite över 8.000 steg så det får vara godkänt som gårdagens motion.
Idag har jag storstädat i våra förråd och det räknas nog som dubbel motion. Det tycker i varje fall barnen i den här familjen. Det är både tyngdlyftning och cardio på en gång.

Maten har jag skött för jag tänker ju missköta mig under helgen...det blir väl både massa onödigt fikabröd och en del vin också misstänker jag :-)

Kram till alla som glömmer i bland ;-)

3 kommentarer:

  1. Det är mänskligt att glömma, sånt händer oss alla.
    Hoppas du får det trevligt på kursen, och att vinet smakar bra.
    Jag ska fika med en journalist i morgon, men jag tänker INTE ta något fikabröd.
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Läskigt med bränder, hua..

    Det är heeelt ok att koppla bort datorn ett tag! Jag tror att det är nyttigt för sinnet att vara unplugged dåochdå :) Jag måste nog försöka göra det oftare jag..

    Men vad skönt med förrådsstädning! Det behövs ibland. Jag håller med om att det är både cardio och styrka som krävs vid ett förrådspass *ler*

    Vad himlans bra du är på att få ihop massa steg förresten! :D

    Kramkram och ha det så bra på kursen!

    SvaraRadera
  3. Jag kan nog inte hålla mig helt och hållet från datorn...måste ju dokumentera dagen ;-)

    SvaraRadera