Whole30

LilySlim Weight loss tickers

söndag 11 november 2012

Sicket elände

det blev.
Jag hade gårdagen ledig (från jobbet) för att gå utbildning inom FRG och det byttes fram och tillbaka så många gånger och med så många olika människor att ingen av oss märkte att min dag idag började kl 08.30 och jag kommer inte härifrån förrän vid 19.30-tiden. Det blir länge, speciellt som man ställt sig in på kort dag...jag tog ju ingen mat med mig. Men här finns massor med choklad för mig att äta mig mätt på...NOT!!!

Trösten får väl vara att det brukar vara väldigt trevligt folk här på söndagarna plus att jag kommer att hinna jobba undan en väldans massa som har blivit liggande.


Ser att det var ett tag sedan jag skrev och det har väl sina randiga skäl.
I tisdags åkte jag in till jobbet för att ta del av lite friskvård...
gulliga MB såg till att alla axlar och nackar klarar av en månad till.
Vi har en fantastisk chef när det gäller personalvård.

Efter den sköna massagen hade jag tänkt åka till stan och fika med äldste sonen men han var inte hemma så jag bestämde mig för att bara sitta och surfa, gå i väg och äta lite och sedan bara sitta och läsa tills det var dags för extrainsatta mötet.
Tji fick jag....
Det hade kört ihop sig med bokföring och rapporter så jag blev sittande i receptionen hela eftermiddagen.

Så var det dags för det där mötet och vad ska man säga egentligen...
Vår chef var noga med att förklara för leverantören att han måste lyssna på oss som ska använda systemet och det gjorde han väl...delvis.
Jag fick massor med frågor men de flesta av mina svar bara viftades bort med ett "lilla gumman"
Tur att chefen såg min ilska och satte leverantören på plats.

På fredag när jag kom till jobbet fick jag reda på att cheferna tror att JAG hade accepterat systemet med ett fåtal förändringar...jaja. Vad ska man säga?
Jag har skrivit ett långt PM men vad vi tycker...
Jag har sagt att det är ett skitprogram...
jag har kallat leverantörerna för "Gubbklubben"
Jag har sagt att det är värdelöst!!!
Jag har till och med sagt att jag kan göra det bättre själv...
Hur otydlig har jag egentligen varit!?

Nåväl...vi får väl se vad som händer. Mina kollegor i receptionen hade i varje fall förstått vad jag tycker om skräpet så nu är det bara till att vänta och se vad som händer.

Mitt kramförråd har inte blivit påfyllt av små barnbarn så idag får de som behöver en....
Ni andra får vänta tills det är påfyllt igen ;-)

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Besökstoppen är en helt ny bloggtopplista som har fiffiga funktioner som att kunna knyta etiketter till sitt konto och en sökfunktion på sidan. Detta för att bloggläsare ska kunna hitta nya bloggar på ett enkelt sätt. Hela idén med Besökstoppen är att sidan riktar sig främst till bloggläsare och inte bara bloggare, som andra topplistor riktar sig till.

    Medlemmar får en lättillgänglig och snyggt presenterad statistik och självklart kommer det generera mer besök till er blogg eftersom fler kommer att uppmärksamma den via Besökstoppen. Medlemskap är så klart gratis.

    Vi kommer att satsa mycket på Besökstoppen så att den kommer att nå en bred publik, så missa inte chansen att vara med ifrån början. De 100 första bloggare som registerar sig kommer även att få synas i reklamspotten under en veckas tid när Besökstoppen har börjat bli populär. Detta som ett tack till Er som är med ifrån början.

    Mvh
    Besökstoppen

    SvaraRadera