Whole30

LilySlim Weight loss tickers

onsdag 13 mars 2013

Ännu en dag

nästan till ända..

Har haft en ganska rörig men ohh så bra dag på jobbet.
Fick lite förhandsbesked av en kollega i går om kaoset som rådde där.

Hela nätverket låg nere och dörrar krånglade och det gick inte att ta sig in i administrationsprogrammet.....
Jag såg en lång dag framför mig....
men är man förberedd på det värsta så kan det ju bara bli bättre....

Och bättre blev det..
Till slut.

Kom dit först av alla och hann sätta på kaffe innan det var dags att dyka ner bland kablar och dammråttor.

Sorgligt blev det när vår alltiallo dök upp och var ledsen.
Hans faster hade gått bort under natten men som den lojale medspelare han är så kom han en sväng för att hjälpa till med städningen innan han tog ledigt resten av dagen.
Mina tankar är hos dig PJ.

Så fick jag då tid att fundera på vad som gått fel och funderade gjorde jag....
länge.
Jag gissade på en del saker som var möjliga orsaker men så insåg jag att här behövdes det hjälp...
och är man mamma till datornördar så är hjälpen inte långt bort ;-)

Ringde och väckte äldste sonen och som den riddare han är så kom han genast skyndande och tillsammans lyckades vi lösa problemet.
Med allt som kunde vara fel....
tre switchar, en router och något annat inkommande så var det faktiskt hårdvarufel!!!
Vad är sannolikheten?!


Kollegorna blev mäkta imponerade och även om jag fick det mesta berömmet så var alla medvetna om sonens storslagna insats.

Nåväl, när jag väl kommit hem så kände jag mig helt slut men tänkte att det nog berodde på ett par sena kvällar och lite stress men så hittade jag termometern och insåg att feber nog var den största orsaken.
Maken pysslade om mig en stund men nu tänker jag strax krypa ner i sägen och kurera mig.
Tänker absolut inte bli sjuk nu.
Så det så!!!
Kompis och jag ska på spa till helgen och jag vill kunna njuta och inte hålla på att snyta mig stup i ett ;-)

Kram till alla som snörvlar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar