Whole30

LilySlim Weight loss tickers

fredag 4 mars 2011

Tankar om delmål

Jag har funderat en hel del på vad man ska hitta på att belöna sig med när man når olika delmål. Våra döttrar, min man och jag gör så att när man har gått ner 3 kilo så får man en trisslott av de andra. Det är kul och inte så dyrt men jag vill sätta upp delmål som är konkreta och som jag kan längta till.

Hittills har jag bara kommit på ett par delmål. Det stora målet är ju att gå ner alla kilon och att köpa en massa nya kläder. En annan sak som jag har längtat lite efter är att göra naglar. En gång i tiden hade jag långa läckra naglar men det var längesedan och nu har jag all möda i världen att bara hålla dem välvårdade. Men det verkar ändå lite dumt för jag bryter väl bara av dem när jag skurar badrummet :-(

Vad kan man mer hitta på som förgyller vardagen?
Jag kan ju inte gärna belöna mig med ett restaurangbesök!

Detta tål att tänkas på. Jag tror nämligen på att belöningar är bra för själen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar