Whole30

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 15 september 2011

Viktminskningsfasen dag 218 och dag 38 på utmaningen

Vaknade i morse med lite feber så jag fick en dag till på mig att göra ingenting ;-) Ja, om man inte räknar det vanlig som vi lyxfruar gör...städar, bäddar och lagar mat.

Har ni förresten tänkt på ordet hemmafru? Det låter helt klart som om gubben har en fru borta också ;-) Jag är mycket hellre lyxfru för då kan den andra frun slava och ta hand om allt som jag inte vill ;-)

Jag måste också hålla reda på att rätt katt är ute och den andra håller sig inne. Vi passar äldste sonens katt under tiden som han är "over there" och det gillar inte vår egen katt alls. Han som bor permanent hos oss är utekatt medans vår kattgäst är innekatt. Hon är en söt två-åring som vill leka medan vår åtta-åring genast tror att han blir anfallen. Om de råkar få syn på varandra så blir det ett herrans liv vill jag lova så det gäller att hålla isär dem.

Nu ska jag se ett avsnitt av något. Det beror på om sonen eller maken känner för att sitta med mig. De har nog någon form av avbytarsystem för att jag alltid ska ha något att se på. "Tudor" med maken och "House" med sonen.

Checklista för utmaning

  • Dieten - Det funkar bra
  • Fysisk träning - Avstår helt.
  • Mental träning - Att inte bry mig om något annat än att bli frisk
  • Mot målvikt - Jag är på väg igen även om jag inte håller helt strikt på dieten.

Kram till alla som kämpar på :-)

2 kommentarer:

  1. Sv; Ja, framförallt, så ökar ju skaderisken...
    Men jag är grymt imponerad över att man klarar att göra så pass många armhävningar på denna tiden...

    Sköt om dej!
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Med deltid kombinerar jag arbetsliv och hemmafrurollen, men jag är nog mer av en lyxfru jag med, för jag tar inte så hårt på det där med städningen, mat och tvätt är viktigare.
    Svar: Jag längtar till i kväll, då ska jag äta grönsaker igen.

    SvaraRadera