Whole30

LilySlim Weight loss tickers

fredag 22 juli 2011

Viktminskningsfasen dag 164 - 167

Nu är jag äntligen tillbaka :-)

Först var jag hos kära mor några dagar. Det blev inte så mycket datortid men vi hade det väldigt mysigt och såg en himla massa filmer :-) Vi såg;
"King´s speech" (jag har sett den förrut men den tål att ses om)
"Svinalängorna" - Jag hade stora förhoppningar på den men den var mest bara irriterande.
"Afrikas ökenblomma" - En stark film som var helt klart sevärd.
"I rymden finns inga känslor" - den hade jag också sett men den var lika mysig denna gången.
Jag ska ju inte uttala mig om film egentligen eftersom jag inte har någon smak alls men jag kan ju tycka :-)

När jag kom hem så krånglade min dator fortfarande och nu orkade jag inte mer.
Jag kopierade alla viktiga mappar och så omformaterade jag den.
Jösses så det krånglade :-(

Jag fick göra,  göra om och göra bättre hela tiden.
När det äntligen var klart och jag trodde att nu...nu skulle det bli bättre...
Då slutade tangentbordet fungera och plötsligt försvann bildskärmen "#%"¤#&"¤%

Det var länge sedan jag var så irriterad!!!
Efter 12 timmars frustration ringde jag äldste sonen, som faktiskt är bättre än jag på datorn, och han löste det mesta per telefon.
Alla dessa drivrutiner som ska till.
Varför ska det vara så krångligt?

Under natten fick datorn stå och tugga i sig alla uppdateringar.
Detta resulterade i att skärmen inte fungerade...igen!
Denna gång kom yngste sonen till undsättning.
Tur att det finns ungdomarar som klarar all ny programvara som jag måste tampas med.

Nu sitter jag här med en snabbare dator, skärm som fungerar och ett tangentbord som skriver de bokstäver jag trycker på!
Stor kram till våra söner som har varit mina helt egna IT-supporter :-)

Så var det nu dags att sammanfatta maten och motionen.
Hos mor provade jag att gå på ett "walking"band och det var himla bra om man har begränsat utrymme.
Den var ganska tyst så man stör ingen och man kan lätt stå framför tvn om man vill.
Har man däremot plats så är crosstrainern skönare att gå på och man bränner lite mer på den än på gåbandet. Jämförelsen blir väl som skillnaden att gå med eller utan stavar.

Det var väl all organiserad motion som blev av men sedan har jag lyft massor med grejer (läs packning, gräsklippare och påsar med tidningar med mera) och i går sprang jag upp och ner för trappan säkert tusen gånger. Lite överdrivet men många gånger blev det ;-)

Maten har det varit mycket bättre med :-)

När jag var hos mamma åt vi jordgubbar och grädde men förutom det så skötte jag dieten nästan helt. Några färskpotatisar blev det men bara några och bara en gång om dagen.
När jag kom hem så slutade jag med gubbarna och grädden och har inte ens stoppat i mig någon glass ;-)
Frukostarna har bestått av ägg och galett. Luncherna har blivit ihopplock från dagen innan och middagarna har bestått av nästa uteslutande protein. Jag känner mig väldigt nöjd med mig själv denna veckan och hoppas att det kommer att reflekteras på vågen på måndag.
Man kan ju alltid hoppas :-)

Kram till alla som har orkat läsa ända hit :-)

3 kommentarer:

  1. Ja, äntligen är du tillbaks.
    Tack för kommentarer, jag kände mig ensam i hela bloggvärlden tills du kom och hälsade på.
    Ska hålla tummarna för dig på måndag.

    SvaraRadera
  2. Låter som att du har haft det trevligt iallafall! :) Men nu när du äntligen är tillbaka så ska jag dra iväg en vecka snart, så då kan jag inte läsa varje dag ändå... :P
    Och ja, mycket att älska! Yaay!

    SvaraRadera
  3. Oj! Syrran har varit inloggad på min dator ser jag, för nu skickades min kommentar ifrån hennes konto... xD
    Så den förra kommentaren var jag :P

    SvaraRadera