Whole30

LilySlim Weight loss tickers

tisdag 15 november 2011

Omstart viktminskning dag 40 och dag 100 på utmaningen

Så har utmaningen tagit slut och vad har då hänt?

Vikten
Mina mål var att kämpa på mot målvikt - det har jag gjort men jag har inte uppnått mina mål...på långa vägar
Träning
Jag tränar inte 30 minuter varje dag men jag gör det betydligt mer ofta än för 100 dagar sedan.
Mentalt
Mina mental mål har jag däremot lyckats med över förväntan. Jag kan sitta och spela Wordfued flera timmar utan att få dåligt samvete :-)
Jag har skrivit en CV som jag är nöjd med och där jag till och med talar om att jag är duktig.
Så tack Räkan för att du fick i gång mig.

  • Frukost - ägg och galett, te och vatten samt vitamintablett.
  • Lunch - nötfärsbiffar och keso
  • Middag - nötfärsbiffar med  tomater.

Checklista för utmaning
  • Dieten - Det funkar
  • Fysisk träning - Nej, och det utan att skylla på något
  • Mental träning - Jag kan sitta och spela utan att få dåligt samvete.
  • Mot målvikt - ja ja, tids nog kommer jag i mål


Kram till alla som har utmanat sig.

4 kommentarer:

  1. Tja, om du har gott samvete så kan jag också spela med gott samvete. Och ju mer man spelar, desto duktigare blir man på att krossa. Keep on playing Majja, du kommer krossa mig en vacker dag;)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att den här utmaningen har varit jättebra och fått mig att tänka över saker i vardagen. Även om jag inte uppnått alla mina mål så har jag i alla fall fått igång tänket på många plan!

    Som jag läser av ditt inlägg här så har du fått igång tänket du med! Jag är grymt imponerad över hur mycket du rör dig jämfört med då och det är häftigt att veta att en 50+ kan börja med armhävningar (och klara det bra mycket bättre än en på 30+!!).

    Bra kämpat Majja!!

    Många kramar!

    SvaraRadera
  3. Tittade just i din vikttabell.
    Du skrev att du inte uppnått ditt viktmål på långa vägar.
    Men ibland är det inte siffran på vågen som räknas.

    Som jag ser det så har du 5 rödmarkerade veckor sedan utmaningsstarten.

    Men! Du har faktiskt 10 (TIO!) gröna!!
    Det är inte illa med tanke på hur din mage mådde där ett tag!

    Så häng på dig en guldmedalj, tycker jag! För du har helt klart lyckats på alla del-utmaningar!

    Kram igen!

    SvaraRadera