Whole30

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 11 april 2013

Okay då

alla dagar är väl inte fulla av energi.

I dag var en sådan dag :-)

Jag känner mig inte sugen på godis och jag är inte irriterad men jag känner mig lite avslagen idag.
Men det gick nästan helt över när telefonen ringde och i andra ändan var älskade Prinsessan och Solstrålen...
de ville prata lite med sin mormor :-)
Det var nästan så att jag kände hur kramkontot fylldes på trots att jag inte fick hålla  i dem.

Maten idag har varit hur enkel som helst.
Till frukost åt jag ägg och bananplätta.
Till lunch blev det lite mer tonfisksallad och middagen bestod av vår köttgryta.
Jag har lagat så mycket att det får bli både lunch och middag även i morgon.
Om nu maken tycker det är okay.

I dag fick jag information om kursen för självskyddsinstruktör som jag ska börja på i maj månad.
Det blir till att sova ute någon natt och resten av tiden får vi bo i stugor.
Lite konstigt att dela rum med obekanta i en vecka men det blir nog bra det med.
Vi ska utbildas i "Vår sårbarhet" och en hel del annat och av detta annat är mycket inriktat på barn.


Det är Civilförsvarsförbundet som utbildar oss och för min del borgar det för kvalitet. När vi är färdiga i slutet av året ska vi kunna förmedla kunskap till båda unga och gamla och det ser jag helt klart fram mot.

Om det hade varit i mitt gamla liv så hade jag oroat mig för hur det skulle bli med kosten när vi ska ligga ute och bara klara oss med väldigt enkla medel men nu känner jag mig så pass hemmastadd i detta med Paleo att jag nog kan anpassa den mesta mat till mitt nya tänk.

Tänk vad bra ;-)

Ha, det räckte att skriva om hur bra det är med denna nya livsstil för att energin skulle komma smygande.
Jag kanske skulle passa på att fixa lite med tvätten när det blev lite gratisork.

Kram till alla som värnar om andra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar